Saturday, May 02, 2020

Atasi Masalah Keguguran Rambut Selepas Bersalin

Anda alami masalah keguguran rambut yang sangat teruk?


Masalah keguguran rambut selepas bersalin berpunca daripada hormon yang tidak stabil, stress yang melanda diri, serta kekurangan nutrien dalam badan.


Sejujurnya..saya juga mempunyai masalah keguguran rambut dan ianya terjadi berulang setiap kali selepas melahirkan anak.

Sampai rasa fobia nak sikat rambut sebab taknak tengok rambut yang begitu banyak gugur bila dikumpulkan seperti dalam gambar tu😫



Walaupun masalah keguguran rambut dikalangan wanita selepas bersalin adalah normal, tapi bagi saya sangat penting bagi kita wanita untuk mengatasinya masalah tersebut supaya kita tak dibelenggu rasa kurang keyakinan dan tekanan berlebihan.

Sebenarnya agak sukar untuk menghentikan masalah keguguran rambut selepas bersalin. Rambut tetap akan gugur,  namun kita boleh mengawal rambut daripada terus gugur dengan banyak melalui pengambilan suplemen untuk mencukupkan nutrien yang diperlukan oleh badan.

Tips atasi masalah keguguran rambut selepas bersalin adalah dengan mencukupkan makanan rambut kita duhulu supaya akar rambut menjadi kuat dan rambut tidak rapuh, serta tidak mudah putus di pertengahan atau dari akarnya. Dengan itu, masalah rambut gugur sekaligus dapat dikurangkan.

Di bawah merupakan 4 suplemen yang saya sendiri amalkan untuk membantu masalah keguguran rambut selepas bersalin.

1. B Complex -
Di dalam B Complex terdapat Biotin, yang berfungsi penting dalam memelihara kesihatan rambut kita. Biotin yang cukup menghasilkan rambut yang lebat dan tebal. Sebaliknya kekurangan biotin pula sebaliknya akan menyebabkan rambut gugur 😢


2. Omega Guard -  mengandungi khasiat Omega 3 yang sangat bagus untuk menguatkan akar rambut dengan mengurangkan keradangan. Ia juga menyokong rambut yang yang lebat dan menyuburkan rambut.

Ada kajian mendapati, kadar pertumbuhan semula rambut meningkat sebanyak 89.9% akibat pengambilan Omega 3 yang cukup beserta Omega 6 dan antioksidan yang cukup. Kadar keguguran rambut pula makin berkurang dan rambut menjadi lebih lebat dan sihat bermaya.


3. ESP - Protein adalah bahan utama membina struktur sel-sel badan kita seperti rambut dan kulit. ESP adalah sumber protein tumbuhan soya yang bebas daripada lemak dan kolesterol yang biasa terdapat pada sumber protein daripada haiwan.

ESP sangat istimewa, mengandungi kesemua 20 komponen asid amino perlu dan tidak perlu.

Bekal protein yang cukup akan memastikan pembinaan sel rambut yang sihat.

Kitar gantian sel rambut yang mati dengan yang baru juga akan berjalan baik dan berlaku secara lebih pantas. Rambut yang gugur kita itu, insyaAllah akan sentiasa diganti dengan sel rambut baru yang lebih sihat, kuat dan bermaya!



4. Zinc Complex - bertindak untuk menguatkan folikel Rambut, seterusnya mengurangkan Rambut gugur.



Feedback Pengguna suplemen untuk atasi masalah keguguran Rambut Selepas bersalin








Alhamdulillah..ikhtiar atasi masalah keguguran rambut selepas bersalin semua positif dan bepuas hati.

Suplemen hanyalah pelengkap yang membantu mengisi lompong-lompong nutrien yang tidak mencukupi agar setiap masalah yang kita hadapi boleh diatasi.

Kita hanya berusaha, selebihnya atas izin Allah jua😊

Ibu..Rambut ibu gugur banyakkkk tu. Jom ikhtiar dengan suplemen yang saya cadangkan. InshaAllah berbaloiii.


Sebarang pertanyaan atau nak dapatkan produk,boleh terus hubungi kami di:

Call / Whatsapp : 013 – 433 3652 
(klik untuk terus whatsapp saya) 

Add Fb : Sharifah Zawiyah untuk chatting secara langsung dengan saya.

Like & Follow FB Page: MamaZiqry Shaklee Penang

Instagram : @shaklee.sharifah 

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk atau ingin menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik JOIN NOW 

Jangan ragu-ragu untuk menghubungi Saya, Saya sedia membantu😊



0 comments:

Post a Comment