Monday, November 03, 2014

Menyusu boleh Berdiet?

Menyusu boleh berdiet?

Ramai ibu menyusu yang pasang niat untuk mendapatkan berat badan yang ideal selepas bersalin. Betul tak? Tapi boleh ke nak berdiet semasa menyusu ya?


Kalau ikutkan memang la tak boleh nak berdiet, sebab bayi yang membesar perlu cukup keperluan nutrisi melalui susu ibu. Jadi, ibu kena cukup keperluan makanan yang
berkhasiat bagi memenuhi nutrisi lengkap yang diperlukan oleh bayi.

Lepas menyusu saya sering merasa lapar! Tapi kalau diikutkan lapar selepas menyusukan bayi, macam mana nak dapatkan berat ideal kan...? Jadi, ibu yang menyusukan anak perlu lah kawal sikit cara makan tu. Lebihkan minum air kosong apabila berasa lapar dan kurang-kurang boleh ambil makanan yang rendah kalori ataupun amalkan buah-buahan apabila berasa lapar.

Saya nak ambil suplemen kurus la, boleh tak?

Pastinya boleh..tapi anda perlu bijak memilih suplemen yang sesuai dan selamat ya. Kebanyakan suplemen kurus di pasaran kurang selamat untuk ibu yang menyusu.

Jangan risau..suplemen dari Shaklee merupakan 100% semulajadi, selamat, berkesan, serta diluluskan oleh KKM dan sesuai diambil oleh ibu menyusu.

Ramai dah cuba Set Slimming Breastfeeding Shaklee. Jom lihat testimoni pengguna yang berpuas hati.



Diet tetap diet, cara pemakanan juga harus dijaga ok. Ibu menyusu perlu minum banyak air kosong sekurang-kurangnya 3L sehari, juga boleh amalkan pengiraan kalori makanan yang anda ambil dalam sehari. InsyaAllah, keinginan untuk menurunkan berat badan dapat direalisasi ;)

Ibu menyusu boleh kurus dan susu meriah!!

Ingin berdiet semasa menyusu dengan Shaklee, hubungi saya di 013 433 3652.

0 comments:

Post a Comment