Tuesday, January 06, 2015

Kepentingan Vitamin C Untuk Kulit

Badan kita perlukan Vitamin C. Penting ke? Ya...penting tau. Badan kita menggunakan banyak Vitamin C untuk tumbesaran dan baiki sel dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Tapi sekarang nak cerita sikit mengenai kepentingan vitamin C untuk kulit ye.


1. Penghasilan Kolagen

Vitamin C penting untuk menggalakkan penghasilan kolagen. Kekurangan kolagen akan menyebabkan kulit menjadi kusam dan tidak bermaya. Kolagen yang terdiri daripada komponen hydroxyproline dan hidroxylysine bertindak untuk melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan. Kolagen juga menjadikan kulit gebu dan seratakan warna tona pada muka.

2. Perlindungan kepada kulit

Kulit kita terdedah dengan macam-macam benda. Vitamin C memainkan peranan untuk melindungi kulit kita dari radikal bebas yang terhasil kesan daripada terkena sinaran matahari, asap rokok mahupun pencemaran. Vitamin C mengandungi antioksida yang melindungi kulit dari radiasi ultra ungu yang boleh mengakibatkan barah kulit.

3. Penyembuhan Luka

Luka yang lambat sembuh merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin C. Badan kita menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang telah rosak , mempercepatkan pertumbuhan tisu baru sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat.

4. Mencantikkan tekstur kulit

Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang sihat, kulit akan menjadi kasar dan kering. Vitamin C juga mencerahkan kulit dan mengurangkan masalah jeragat serta tompok-tompok penuaan, melembutkan kulit seterusnya membantu kita kelihatan lebih muda .

Vitamin C PILIHAN SAYA PASTINYA Vitamin C Shaklee!

♥ Vitamin C mudah musnah, bersifat larut air dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Vitamin C Shaklee menggunakan teknologi Sustained Rekease dimana hanya 100mg vitamin C sahaja dilepaskan untuk setiap sejam. Ini membantu vitamin kekal lama di dalam badan.

♥ Vitamin C Shaklee lengkap dengan bioflavonoid yang merupakan bahan penting yang membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik. Vitamin C Shaklee adalah semulajadi dan tidak menggunakan sebarang perisa tiruan.

♥ Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan khasiat 7 biji setengah buah oren.
Bayangkan jika kita mempunyai keghairahan untuk memakan buah oren untuk mencantikkan kulit, kita akan dapat khasiat 7 biji setengah buah oren beserta kulit-kulinya sekali hanya dengan mengamalkan 1 tablet Vitamin C Shaklee sahaja. best kan..

Jom tengok testimoni pengguna tegar Vitamin C Shaklee. Apa kata mereka..

Biar gambar berbicara ;)






Teruja..teruja. Makin cantik kulitnya..Inilah pentingnya penjagaan kulit dari dalam. Nak kulit cantik, amalkan Vitamin C ye. Semestinya Vitamin C Shaklee.. Mereka sudah, anda bila lagi. Nak kulit cantik macam mereka, hubungi saya di 013-433 3652 Sharifah Zawiyah

0 comments:

Post a Comment