Friday, April 17, 2015

B Complex Shaklee - Vitamin Kuning Best!!

  No comments    
categories: ,
B Complex Shaklee, atau suka saya sebut vitamin kuning. Kalau nak tahu, vitamin ni la vitamin yang paling saya tak suka dan sukar nak telan awal-awal dulu. Sangat 'bencinta'..Orang kata Alah Bisa Tegal Biasa..Sekarang tiada lagi situasi tu. Siap dah jatuh cinta lagi dengan Vitamin Kuning ni tau. Vitamin kuning yang Best!!

Apa yang Best sangat tu??

Banyak khasiat B complex @ Vitamin kuning ni tau.
Antaranya:
  • Menukar makanan kepada tenaga -membantu proses penghadaman, serta menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.
  • Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala,  melawan tekanan, kemurungan dan mencegah insomnia. Siapa yang selalu stress dan migrain sangat dicadangkan vitamin kuning ni.
  • Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi (khas untuk ibu hamil) dan kanak-kanak, membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Mengurangkan masalah keletihan pada mata, mecegah masalah katarak,meningkatkan kualiti penglihatan, memperkasakan memori serta daya pemerhatian dan kemampuan berfikir.
  • Baik untuk meredakan simptom PMS, meredakan kerisauan, keresahan, terutama bagi mereka yang mengambil ubat tahan sakit atau pil hormon.
  • Memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur serta beruban sekaligus mengekalkan kesihatan rambut.
  • Membantu pembentukan sel darah darah merah yang sihat dan antibodi, meransang sirkulasi darah dalam tubuh, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening dan migrain.

Apa Beza B Complex Shaklee dengan yang ada di pasaran?

B Complex mempunyai penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik. Jumlah asid folik yang mencukupi di dalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.

Antara faktor-faktor yang meningkatkan risiko pengurangan vitamin B dalam tubuh kita.
  • Tekanan hidup
  • Alkohol
  • Ubat-ubat preskripsi berunsurkan dada

Jangan pandang remeh ya. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik termasuklah kesihatan jantung, sintesisi DNA, pengurusan tekanan, juga membina tenaga metabolisme.

Mengikut kajian terbaru, Vitamin B juga berupaya meningkatakan penglihatan mata dan sistem pernafasan. Andai ada kekurangan Vitamin B dalam tubuh kita, ianya mungkin menyebabkan prestasi badan merosot serta tidak dapat berefungsi dengan baik.

Jom lihat apa kata mereka yang dah cuba B complex Shaklee:


Haa..best kan. B complex Shaklee ni tak mahal mana pun. Memang mampu milik. Hanya RM53 sebotol untuk kegunaan selama 4 bulan. Banyak khasiat pulak tu. Memang sangat-sangat berbaloi.

Anda ada masalah dan memerlukan B complex, hubungi saya untuk dapatkan B complex yang murah ni ye.

Sharifah Zawiyah
013-433 3652

0 comments:

Post a Comment