Saturday, May 23, 2015

Vitamin untuk Tulang Patah


Assalamualaikum. Sabtu datang lagi ;) Hari cuti ni sambil berehat-rehat dengan anak, saya nak share sikit dengan anda semua, Vitamin untuk Tulang Patah!! 


Errr..dengarnya macam ngeri kan. Baru-baru ni saya didatangai oleh seorang anak, yang mencari suplemen yang sesuai untuk ayahnya. Ayahnya terlibat dalam kemalangan dan mengalami kesan yang agak teruk dalam insiden tersebut. 

Pergelangan tangan dan bahu ayahnya patah, hampir kesemua jari juga patah dan ada juga yang hancur. Allahuakbar!! Tumpang sedih mendengar kisah anak itu.

 
Apa yang saya boleh buat?


Saya mencadangkan supplemen yang sesuai untuk mereka yang mengalami patah tulang. 

Sebab saya tahu sesungguhnya harapan mereka hanyalah satu agar rawatan alternatif seperti suplemen ini dapat membantu mempercepatkan lagi proses penyembuhan supaya tulang mereka kembali kuat dan sihat.

Hakikatnya, tulang yang patah memerlukan masa yang agak lama untuk sembuh. Ada yang mengambil masa berminggu-minggu bahkan mungkin makan masa berbulan-bulan untuk mengembalikan kekuatan tulang seperti sediakala.

Proses penyembuhan ini sebenarnya agak rumit. Tempoh penyembuhan berbeza mengikut seseorang individu. Beberapa faktor yang mempengaruhi penyembuhan seperti tempat patah, usia pesakit, kewujudan penyakit kronik pada pesakit yang boleh melambatkan penyembuhan, status pemakanan dan lain-lain.

Ok lah..Vitamin apa yang saya cadangkan untuk Ayah si anak yang mengalami tulang patah? 

 
Ostematrix

Ostematrix merupakan sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. OsteMatrix dengan gabungan magnesium penting untuk membantu kadar penyerapan kalsium ke dalam tulang. 

Kalsium Shaklee ini membantu menguatkan tulang, membantu fungsi saraf, dan mengelakkan kekejangan otot akibat kemalangan. Ostematrix Shaklee bukan sekadar Kalsium tau. Cuba lihat kandungannya:

 
ESP

ESP merupakan sumber protein terbaik. Protein sememangnya sangat penting dimana ia diperlukan bagi membina semula tulang yang patah atau retak. Protein juga penting untuk pertumbuhan semula sel-sel baru yang tercedera dan mungkin sudah mati.  

ESP membekalkan protein yang penting untuk memulih dan menggantikan sel-sel yang lebih sihat. Oleh itu bukan sahaja luka cepat sembuh malah dapat pudarkan parut juga. Protin juga memberikan tenaga segera bagi mereka yang terpaksa berpantang makan atau selepas menjalani pembedahan.


Omega Guard

Omega Guard boleh melambatkan degradasi tulang rawan pada sendi, membaiki sendi yang tercedera akibat patah

Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir. Sebagai bonus, Omega Guard berfungsi untuk memelihara kesihatan jantungs serta mengawal kadar kolesterol dalam darah.

Zinc Complex

Zinc complex Shaklee bertindak untuk mempercepat proses baik luka, juga membantu mengekalkan integriti kulit dan mukosa membran. Zink penting dalam sintesis DNA, protin, pembahagian sel dan pembentukan kolagen yang merupakan proses penting untuk pertumbuhan semula dan pemulihan tisu-tisu tubuh. Dengan bekalan zink yang mencukupi, tulang akan pulih dengan lebih cepat. Sistem imun juga lebih kuat bagi melawan jangkitan.

Macam biasa, jom saya belanja testimoni sikit...

credit: Vitaminsuci.com




Vitamin-vitamin Shaklee untuk patah tulang, tulang retak atau pembedahan seperti pembedahan tulang masuk besi ini sesuai digunakan walaupun pesakit mempunyai masalah kencing manis malah membantu pesakit mengawal gejala kencing manis.

Jika anda sedang mengalami situasi tulang patah, tulang retak atau baru je menjalani pembedahan tulang, pengambilan vitamin sangat penting untuk membantu mempercepatkan proses pemulihan. 

Vitamin bukan sahaja bantu tulang patah dan retak cepat sembuh malah bantu kuatkan sistem imun bagi melawan sebarang  jangkitan dan membina semula sel-sel tulang supaya dapat kembali berfungsi seperti biasa malah lebih kuat.
Mencari solusi untuk masalah tulang patah, boleh hubungi saya untuk mendapatkan vitamin yang sesuai ok.

Sebarang pertanyaan atau nak dapatkan produk,boleh terus hubungi kami di:

Call / Whatsapp : 013 – 433 3652 
(klik untuk terus whatsapp saya) 

Add Fb : Sharifah Zawiyah untuk chatting secara langsung dengan saya.

Like & Follow FB Page: MamaZiqry Shaklee Penang

Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan sahaja ya.

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk atau ingin menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila klik JOIN NOW 

Jangan ragu-ragu untuk menghubungi Saya, Saya sedia membantu😊

0 comments:

Post a Comment