Sunday, May 29, 2016

Suplemen Shaklee untuk Rawat Masalah Resdung

  No comments    
categories: , ,
Assalamualaikum semua..

Masalah resdung bukan sesuatu yang baru. Rata-rata rakyat Malaysia dihantui dengan masalah resdung ini betul tak. Boleh kata macam-macam cara nak cuba hilangkan masalah resdung ni. Ada yang cuba kaedah hidu asap lilin, makan ubat, dan lain-lain lagi. Saya juga tak lari daripada mencuba kaedah rawatan tersebut, cuma hasilnya hanya sementara dan masalah resdung saya kembali lagi.huhuu..



Dalam istilah perubatan, penyakit resdung dikenali dengan nama sinusitis. Biasanya orang-orang kita tak menganggap masalah resdung ni biasa-biasa dan tak merbahaya. Namun hakikatnya, jika masalah resdung anda semakin kronik, ia boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut tau!

Individu yang mengalami masalah resdung biasanya kerap bersin, kerap selesema, gatal-gatal hidung, muka terasa sakit dan pening kepala waktu pagi, dan ada juga mengalami dengkuran yang luar biasa. Resdung yang kronik boleh menyebabkan punca telinga menjadi pekak.

Antara komplikasi penyakit resdung:
  • Jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata
  • Lelah yang teruk
  • Berdengkur dengan luar biasa
  • Alahan hidung atau hidung sensitif
  • Selesema biasa yang melarat.
  • Jangkitan otak (meningitis)
  • Sakit tekak yang kronik
  • Jangkitan tulang mukaJangkitan telinga dan tonsil, terutamanya kanak-kanak

Masalah resdung saya sendiri memberi kesan gatal-gatal di bahagian muka terutamanya hidung, juga menyumbang kepada masalah jerawat yang agak teruk suatu ketika dahulu. Bagaimana saya rawat? Hanya dengan konsisten pengambilan suplemen shaklee.

Jom saya cerita lanjut mengenai suplemen Shaklee untuk rawat masalah resdung..


3 suplemen shaklee yang  membantu untuk rawat masalah resdung:

Alfalfa Complex - membantu mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung. Sumber klorofil dalam Alfafa dapat membantu mengurangkan tahap keradangan alergi, gegata dan resdung

B complex - penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan. Vitamin ini juga bertindak sebagai anti stress dimana B complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan dibahagian muka apabila resdung menyerang,

Vitamin C - sebagai antioksida untuk meningkatkan antibodi dan daya imuniti pesakit resdung. Vitamin C penting untuk mempercepatkan proses pertumbuhan tisu tubuh dan  memastikan proses penubuhan metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.


Apa kata mereka yang menggunakan suplemen Shaklee untuk rawat masalah resdung:

Testimoni masalah resdung 1

Testimoni masalah resdung 2


Testimoni masalah resdung 3


Testimoni masalah resdung 4


Walaupun masalah resdung mungkin dianggap biasa. Namun sedarlah, jangan biarkan yang biasa-biasa itu menjadi luar biasa kerana bila mana masalah resdung anda menjadi luar biasa @ kronik, ianya mungkin boleh mendatangkan maut.

Ikhtiar? anda boleh cuba suplemen shaklee untuk rawat masalah resdung anda. Suplemen semulajadi yang diyakini selamat dan berkesan!

Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Penang Island
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment