Monday, May 30, 2016

Tips Rawat Demam Denggi

Assalamualaikum semua..

DEMAM DENGGI...dengar perkataan demam mungkin ada yang anggap ini biasa-biasa. Namun hakikat yang kita perlu tahu, demam denggi mampu mendatangkan maut kepada penghidapnya. Nak tahu tips rawat demam denggi? sebelum tu, jom ambik tahu sedikit mengenai demam denggi..



Demam denggi merupakan penyakit yang berpunca dari gigitan nyamuk, iaitu nyamuk Aedes betina yang hinggap dan menggigit tubuh manusia sekaligus menyebarkan virus Denggi (genus Flavivirus). Virus Denggi menyerang sistem pertahanan tubuh dan mengakibatkan darah kehilangan Platelet.

Demam denggi ada beberapa jenis tetapi denggi berdarah adalah yang paling berbahaya kerana ianya boleh membawa maut. Tak boleh main-main dengan nyamuk aedes, sekarang ni makin menajdi-jadi. Kawasan perumahan saya ni pun kerap berlaku gejala demam denggi.huhu..

Hati-hati ya...

Serangan demam denggi akan menunjukkan simptom seperti demam secara tiba-tiba, sakit kepala kronik, terasa sakit pada bebola mata, sakit di bahagian sendi dan otot, sakit pinggang yang luar biasa, muntah-muntah serta diserang gatal-gatal dan ruam merah pada kulit.


7 Tips Rawat Demam Denggi:

1) Reneh sup ketam sama ada ketam laut atau ketam nipah, kemudian beri kepada pesakit untuk dimakan.


2) Pesakit dinasihatkan untuk mencukupkan pengambilan air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

3) Makan tembikai dalam kuantiti yang banyak. Buah tembikai menyejukkan badan dan mempunyai kandungan air yang banyak yang dipercayai boleh menggantikan cecair dalam tubuh badan.

4) Menumbuk daun betik matang sehingga lumat dan dapatkan jusnya. Jus daun betik dikatakan mujarab sebagai penawar denggi. Dicadangkan hanya sesudu kecil jus daun betik diberikan kepada pesakit.

5) Mengisar buah kiwi yang segar dan kemudian minum jusnya.

6) Kisar kurma dengan air suam. Beri pesakit untuk minum Jus Kurma pada waktu pagi dan petang.

7) Pengambilan suplemen Shaklee iaitu Nutriferon dan Performance Drink untuk ikhtiar rawat demam denggi.


Rawat demam denggi dengan suplemen Shaklee

Ok..untuk tips yang ke-7 saya explain lebih sikit ya. Pengambilan suplemen untuk menyembuhkan demam denggi sanga-sangat dicadangkan kepada anda yang diserang demam denggi.


Pertamanya, pengambilan Performance Drink (PD) Shaklee membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh bagi mengelakkan dehidrasi. PD satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula yang membantu meningkatkan plasma darah dan memberi hidrasi kepada tubuh dengan lebih baik.




Keduanya, pengambilan Nutriferon sebagai  ‘immune booster’ yang membantu meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit. Nutriferon penting untuk bertindak sebagai anti virus bagi meningkatkan pertahanan badan dan melawan Virus Denggi dalam tubuh badan pesakit.


Testimoni Rawat Demam Denggi dengan Shaklee:


Rawat Demam Denggi dengan Shaklee 1


Rawat Demam Denggi dengan Shaklee 2


Rawat Demam Denggi dengan Shaklee 3


Alhamdulillah...Orang kata lebih baik mencegah daripada merawat. Jaga persekitaran kawasan anda ya..Namun, sekiranya demam denggi menyerang anda, suplemen shaklee ada sebagai ikhtiar untuk menyembuhkan sakit anda. In shaa Allah, dengan izin Allah jua ;)


Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment