Wednesday, June 01, 2016

Senaman Mudah Kempiskan Perut Buncit

Assalamualaikum semua!!

Memiliki perut kempis adalah idaman kebanyakan orang samada perempuan ataupun lelaki. Tak perlu tanya orang, saya sendiri pun idam perut yang kempis tau..baru lawa.hehe..


Tapi tahu tak, bila usia kita semakin meningkat, tahap metabolisme badan kita akan menurun. Erti kata lain, berat badan mudah naik dan perut menjadi buncit.huhu..

Selain daripada jaga pemakanan seharian kita, senaman mudah kempiskan perut buncit turut membantu merealisasikan impian anda untuk mendapatkan perut yang kempis.

Baca: Cara Mudah dan Berkesan kempiskan Perut Buncit

Bagi saya, perut buncit memang masalah besar. Sebab masa tu saya sendiri tahu berat badan makin naik, saiz seluar juga bertambah.huhu. Paling sadis kalau ada orang ingatkan kita ni mengandung lagi. Sedih!! Kalau betul-betul mengandung takpe la kan.hihi ;)

Oklah tak perlu buang masa lagi. Jom tengok senaman mudah kempiskan perut buncit. Kalau konsisten buat setiap hari, confirm perut kempis punya. Yakin boleh!! Jangan tengok atau baca saja tau, boleh terus aplikasi untuk dapatkan perut kempis idaman anda ye..hihi!

Senaman Mudah Kempiskan Perut Buncit


Variasi 6 senaman mudah kempiskan perut buncit


Variasi 5 senaman mudah kempiskan perut buncit


Senaman plank ni saya suka..sebab terasa amat membantu untuk ketahanan otot perut dan tangan saya. Benar!! Saya juga merasa agak sukar pada permulaannya sebab kita susah nak seimbangkan berat badan kita. 

Tapi jangan susah hati ye. Anda boleh cuba mula buat senaman plank untuk 10saat dahulu. Kemudian baru perlahan-lahan tambah masa senaman plank anda kepada 20 saat..30 saat..1 minit dan seterusnya boleh cuba untuk variasikan jenis senaman plank seperti gambar di bawah ;)



Jika anda mampu, boleh cabar diri anda untuk melakukan 4 senaman mudah kempiskan perut buncit seperti gambar di bawah selama sebulan.



Nampak susah? ye...memang tak dinafikan agak susah pada permulaan. Cuba konsisten buat, lama-lama dah biasa mesti jadi ok. alah bisa tegal biasa kata orang.. ;)


Bila dah biasa melalukan senaman mudah di atas, lakukan latihan menyeluruh di otot besar yang lain seperti kaki, bahu dan dada serta tambahan senaman kardio seperti berlari dan senam aerobik agar proses pembakaran lemak dan kalori berlebihan lebih optimum.

Baca: 2 produk terbaik untuk Detox dan Kurus

Selamat Mencuba!

Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment