Thursday, August 18, 2016

6 Cara Hilangkan Parut dengan Cepat.

Assamualaikum semua..

Wanita yang mementingkan kecantikan sangat sensitif dengan parut atau bekas luka. Parut memberi kesan negatif terutamanya dari sudut kecantikan dan keyakinan diri seseorang.
Biasanya parut ni bukan mudah untuk hilang, malah mengambil masa yang agak lama untuk memudar. Nak tahu 6 cara hilangkan parut dengan cepat, boleh cuba cara yang saya kongsi ni ya.  Semuanya secara semulajadi, dan mudah didapati.


6 Cara Hilangkan Parut dengan Cepat

1. Limau nipis

Ambil sebiji limau nipis, belah kepada beberapa bahagian. Kemudian sapukan di bahagian parut atau bekas luka. Biarkan seketika dan cuci dengan air suam.

2. Asam Jawa

Ambil sedikit asam jawa. Campur dengan sedikit air dan kemudian ramas. Jangan terlalu cair ya. Sapu asam jawa pada bahagian berparut, dan biar kering.  Seeloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur, in shaa Allah parut akan mulai pudar.

3. Timun

Kisar timun dan tapis airnya. Letakkan hampas timun tadi di bahagian muka selama setengah jam. kemudian bilas dengan air suam.

4. Madu

Sapu madu pada bahagian parut atau bekas jerawat.  Lakukan sekurang-kurangnya 2 kali sehari

5. Minyak zaitun

Sapu minyak zaitun pada parut atau bekas luka setiap hari dan parut atau bekas luka tersebut akan hilang dengan sendirinya.

6. Vitamin E Shaklee

Amal 1 biji vitamin E Shaklee sebelum tidur setiap hari sebagai suplemen tambahan untuk kulit. Vitamin E juga boleh digunakan sebagai masker. Cuma sapukan vitamin E tersebut pada parut atau bekas luka dan biarkan semalaman. In Shaa Allah, parut akan hilang dengan cepat.

Kesan yang lebih optimum jika pengambilan Vitamin E bersama-sama dengan ESP shaklee kerana ESP menggantikan sel-sel yang lama dengan sel-sel baru dalam masa 21 hari. Pengambilan ESP juga membantu penyerapan nutrien yang lain dengan lebih cepat.
Ni antara pengguna Set Kecantikan Shaklee, terutamanya Vitamin E yang sangat bagus untuk bantu hilangkan parut dengan cepat.

Testimoni 1



Testimoni  2



Testimoni 3


“Nak share testimoni diri sendiri dulu. Saya telah mengamalkan Shaklee consume selama 3 bulan dan hasilnya sangat ketara. Gambar testimoni tidak edit dan kesemua gambar di atas original. Masalah jerawat dapat di atasi dengan baik. Sekarang tgh focus masalah parut2 yang tinggal kesan daripada pimples before this. Vita C dan Vita E juga mencerahkan kulit muka saya. Sejak mengamalkan shaklee pimples tidak naik keterlaluan dan akan naik pimples masa datang bulan sahaja. alhamdulillah dah dapat kulit yang licin dan tidak berkerutu  lagi. Thanx shaklee :)”


Testimoni 4


"Sejak di bangku sekolah lagi nad ada masalah jerawat. makin lama makin teruk. dah guna macam-macam produk kecantikan , dah pergi banyak pusat-pusat kecantikan, kesannya “indah khabar dari rupa”. 

Lepas tu, senior uitm nad , kenalkan set jerawat shaklee. Nad agak memilih produk makanan tambahan ni, sebabnya tak yakin dengan keselamatan produk2 ni tapi lepas baca produk shaklee ada buat kajian klinikal untuk menjamin keselamatan produknya, barulah nad yakin nak makan.

Mula-mula nad ambil Vitamin E, B complex & Vitamin C. Untuk detoks, nad ambil alfalfa. Lepas sebulan baru nad tambah ESP. masa tu rasa rugi lambat start ESP sebab bila nad ambil ESP, memang nampak perbezaan nya. Kesannya parut & jerawat lebih cepat hilang


Alhamdulillah kesan perubahan boleh nampak dari seawal 1-2 bulan. Untuk jerawat kecut sepenuhnya & jadi macam atas , ambil masa dalam 6-8 bulan. ( masalah jerawat dekat 10 tahun, takkan expect nak baik dlm masa 10 hari je kan ? )

Untuk kesan yg lebih glowing dan parut pudar, nad amalkan juga shaklee collagen powder. Bila tambah kolagen ni, parut lagi cepat hilang & kulit lebih glowing! hehe"
kredit :  www.positifsihat.com

Wahh..bestnya tengok semua kulit makin sihat dan cantik. Alhamdulillah...Nak tengok lagi banyak testimoni, boleh klik Vitamin E untuk kulit cantik ya.


Bagi anda yang mempunyai masalah parut atau bekas luka, boleh cuba 6 cara hilangkan parut dengan cepat ni ya. 5 cara pertama, bahan yang diperlukan memang mudah untuk didapati di kedai-kedai berhampiran dengan anda kan. Cuma jika nak cuba cara ke-6 yang lebih mudah dan pastinya berkesan, anda boleh dapatkan daripada saya ya ;)

Salam sayang,
Sharifah Zawiyah 



Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2


0 comments:

Post a Comment