Wednesday, August 24, 2016

Detox dan Kurus

Assalamualaikum semua...


Sejak-sejak ni selalu sangat dengar perkataan 'Detox'! Terutamanya bila mana saya terlibat dalam proses mengurangkan berat badan. Ada yang pernah dengar tak?

"Nak kurus, pastikan badan melalui proses detox dulu!!" 


Detox sana sini..apa itu detox? Apa kaitan detox dan kurus?


Kenali proses detox?


Detox atau nama lainnya adalah nyahtoksin merupakan satu proses membersihkan usus dan membuang kekotoran atau sisa di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.




Secara amnya, badan kita melakukan proses detox secara semulajadi melalui perkumuhan, perpeluhan dan pembuangan najis. Namun kadangkala proses ini menjadi tidak lancar dan tidak semua dapat dinyahkeluar daripada badan terutamanya apabila melibatkan kolon.

Detox penting untuk memastikan dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Jadi, penting ya untuk kita detox dulu sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplemen supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum dan berkesan.

Nak tahu badan kita bertoksin? 

Sebahagian tanda yang nyata gejala toksin seperti cirit birit, masalah sembelit, keletihan, sakit kepala, mata menjadi kusam, kulit yang bermasalah, berbintik, sakit otot, masalah saraf, badan dan nafas berbau serta kelihatan murung.

Apa kaitan Detox dan Kurus?


Ada ramai yang mengeluh bila mana proses mereka untuk kuruskan badan tidak berkesan. Malah sering menyalahkan sesuatu produk yang diambil tidak berkesan

Tahu tak? Kemungkinan besar proses kurus tidak berkesan berpunca daripada usus yang penuh toksik dan tidak menyerap nutrisi daripada produk yang diambil secara optimum.
 
Jadi, sangatlah penting untuk detox sebelum nak kurus ya! Wajib Bersihkan usus kita supaya penyerapan vitamin berlaku dengan lebih berkesan dan optimum!!

Protein merupakan contoh paling mudah dimana ianya sangat penting dalam proses penurunanan berat badan. Protein membantu dalam membina dan membaiki tisu-tisu otot supaya kadar metabolisme badan dapat dipertingkatkan dan seterusnya membakar lemak untuk ditukarkan kepada tenaga.

Jika usus sihat, zat protein dapat diserap dengan baik oleh usus dan menjalankan tugasnya dengan optimum. Namun jika usus kita penuh toksik, zat protein yang kita ambil tidak dapat diserap dengan baik dan optimum.

Detox dan Kurus secara semulajadi


Banyak cara untuk melakukan detox. Minum air kosong dengan secukupnya setiap hari adalah detox paling mudah dan penting. 



Nak tahu banyak mana air perlu diminum? Boleh pakai formula mudah ini, minum 1 liter air untuk setiap 25kg berat badan kita. Contoh, jika berat badan 50kg, anda perlu minum air kosong 2 liter sehari sekurang-kurangnya ya.

Selain itu, sayur-sayuran hijau dan buah-buahan tertentu seperti lemon, limau, oren adalah agen detox semulajadi yang selamat untuk diamalkan atau ara paling jimat adalah dengan berpuasa ;)



Cara lain untuk Detox boleh juga dilakukan dengan bantuan produk kesihatan semulajadi seperti Herb-Lax Shaklee dan Alfalfa Complex Shaklee2 produk ini selalu dipilih untuk detox usus dan badan bagi mereka yang ingin kurangkan berat badan.

Herb-Lax digunakan untuk membantu pembersihan usus secara semulajadi dan selamat. Kelebihan herb lax adalah ia membantu untuk mengatasi masalah sembelit teruk yang boleh mengakibatkan penyakit buasir.


Alfalfa Complex pula dikenali sebagai agen detox yang membantu proses pencernaan dan membuang unsur mineral yang merbahaya dalam badan.

Apa kata Pengguna agen Detox Shaklee?














Bestkan baca pengalaman mereka? Teringin rasai pengalaman seperti mereka? Jom cuba agen detox Shaklee (Herblax dan Alfalfa Complex). Boleh dapatkan hari ini ya..! 


Salam sayang,
Sharifah Zawiyah 


Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment