Wednesday, August 24, 2016

Resepi Air Detox Untuk Kuruskan Badan

Assalamualaikum semua..

Ada ramai yang mengeluh bila mana proses mereka untuk kuruskan badan tidak berkesan. Malah sering menyalahkan sesuatu produk yang diambil tidak berkesan. 

Tahu tak...? Kemungkinan besar proses kurus tidak berkesan adalah berpunca daripada usus yang penuh toksik dan tidak menyerap nutrisi daripada makanan dan produk yang diambil secara optimum.
 
Jadi, sangatlah penting untuk detox sebelum nak kurus ya! Wajib Bersihkan usus kita supaya penyerapan vitamin berlaku dengan lebih berkesan dan optimum!!

Baca : Detox dan Kurus

Salah satu cara mudah detox tanpa perlu berbelanja besar ialah dengan resepi air detox untuk kuruskan badan.

6 Resepi Air Detox Untuk Kuruskan Badan  

1. Timun + Limau + Lemon

detox timun lemon

Sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan. Timun, limau dan lemon mampu mengawal nafsu makan selain mengelakkan masalah perut kembung.

2. Teh Hijau + Daun Pudina + Oren

detox teh hijau untuk kuruskan badan  

Sangat berkesan untuk membakar lemak, melancarkan penghadaman, mengatasi sakit kepala dan bau mulut. Teh hijau pula memang terkenal dalam membantu meningkatkan metabolisme tubuh. 

Baca: Agen detox Shaklee Herblax dan Alfafa Complex

3. Timun + Lemon + Limau Nipis + Oren

detox timun lemon untuk kuruskan badan  

Sesuai untuk mereka yang sedang berdiet kerana timun, lemon, limau nipis dan oren membantu mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme tubuh. 

4. Lemon + Daun Pudina

detox lemon daun pudina untuk kuruskan badan 

Kombinasi lemon dan daun pudina sesuai buat mereka yang sibuk dan aktif. Lemon dapat menyingkirkan toksin dalam badan manakala daun pudina pula membantu proses penghadaman. Ia sangat membantu menurunkan berat badan.

 5. Oren + Lemon + Limau Nipis

detox oren lemon untuk kuruskan badan 

Sesuai untuk mereka yang menjaga kesihatan perut kerana oren dan limau nipis baik untuk sistem pencernaan. Lemon pula membersihkan sistem pencernaan. Berkesan untuk mengatasi masalah perut buncit. 

6. Strawberi + Oren +Daun Pudina

detox strawberry untuk kuruskan badan 

Air detoks campuran strawberi, oren dan daun pudina sangat baik untuk diamalkan. Hal ini kerana strawberi mampu mengurangkan kolesterol. Oren pula membantu mengatasi masalah sembelit manakala daun pudina pula mencegah masalah angin dan kembung perut.

Sumber : MINGGUAN WANITA

Dah tau Resepi Air Detox Untuk Kuruskan Badan, jangan lupa cuba ya. Kalau tak cuba, mana nak ada perubahan kan ;) Selamat beramal.

Salam sayang,
Sharifah Zawiyah 


Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment