Thursday, August 25, 2016

Kenapa Saya Suka Ostematrix?

Assalamualaikum semua..

Kalau kita sebut kalsium, pasti ramai yang tahu..nak cukupkan kalsium dalam badan kena minum susu setiap hari. Macam mana pula untuk individu yang tak suka minum susu?

Ostematrix Shaklee kan ada ;) Malah lebih mudah dan lebih jimat daripada minum susu tau :p

Kenali Ostematrix secara ringkas


Kandungan utama Ostematrix adalah kalsium. Istimewanya Ostemtrix ni mengandungi Magnesium yang membantu untuk menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya, serta mengandungi Vitamin D yang membantu meransang penyerapan kalsium dengan lebih efisien.

Secara mudahnya, jika Magnesium dan Vitamin D tiada, kalsium yang diambil akan terbuang juga melalui urin.



Semua golongan boleh ambil Ostematrix especially kalau ada masalah berkaitan tulang, pinggang, sendi. Saya sendiri mempunyai pengalaman dengan Ostematrix Shaklee sejak 3 tahun lepas. Memang terbaik! Nak tahu kenapa saya suka Ostematrix? ;)

Kenapa Saya Suka Ostematrix?


1. Bantu Pelawasan


Paling terkesan bila ambil Ostematrix, Alhamdulillah memang sangat membantu pelawasan. Pengalaman saya sepanjang mengandung dengan Set Kehamilan Shaklee dan pengalaman semasa berpantang dengan Set Berpantang Shaklee yang mengandungi Ostematrix memang sangat membantu pelawasan.


Tiada masalah sembelit semasa mengandung, juga masa berpantang tau. 4 biji Ostematrix setiap malam melancarkan pembuangan tanpa sebarang masalah keesokan paginya. Alhamdulillah.. Bagi ibu yang ada masalah buasir semasa mengandung, sangat disarankan juga untuk mengambil Ostematrix ya.

Baca : Tips meredakan sembelit selepas bersalin


2. Bangun Tidur lena dan Badan Rasa Segar


Magnesium dalam Ostematrix membantu tubuh kita mendapatkan tidur dan rehat yang berkualiti. Bila tubuh dan minda kita dapat rehat yang berkualiti, kita pun akan rasa lebih segar bila bangun daripada tidur keesokan paginya. 

Bagi saya, ia sangat membantu untuk saya terus melakukan tugas seharian sebagai ibu yang bekerja dari rumah dalam keadaan yang lebih positif dan bersemangat memulakan hari yang baru ;)

 

3. Hilang Sakit Pinggang dan Lenguh Badan


Semasa mengandung dan berpantang mahupun semasa melalui hari-hari biasa, saya pasti kita tak lepas daripada rasa letih satu badan, lenguh-lenguh dan sakit pinggang.

Letih dengan kerja seharian? Lenguh-lenguh badan bila menyusukan anak dengan pelbagai posisi? Sakit pinggang bila kandungan semakin mebesar?

Semua ni saya dah pernah rasa. Pengalaman saya, Ostematrix sangat membantu kurangkan rasa lenguh dan sakit pinggang tu. Alhamdulillah. Takdelah kena suruh encik suami mengurut kita hari-hari kan :p

Baca: Pengalaman saya berpantang dengan Shaklee


4. Tiada kejang Otot


Masalah kejang otot terutamanya semasa mengandung selalu terjadi bila kandungan semakin membesar. Pengalaman mengandung kali pertama, masalah kejang kaki terjadi seawal kandungan saya 5 bulan. Sengsara juga la..kena bertahan selama 4 bulan sebelum tiba proses melahirkan. Boleh dikatakan kejanag kaki @ simpul mengkarung selalu sangat terjadi.

Tapi berbeza pula semasa mengandung kali kedua bersama Set Mengandung Shaklee yang lengkap dengan Ostematrix, seingat saya hanya sekali je berlaku masalah kejang kaki, itu pun masa kandungan dah menjangkau hampir 9 bulan. Syukur Sangat.. hanya ibu yang pernah mengalami kejang kaki masa mengandung je tahu macam mana rasa sakitnya itu. Nasihat saya untuk ibu-ibu, standby Ostematrix masa mengandung ya ;)

Baca: Punca dan cara mengatasi Kejang Kaki


5. Tiada masalah sakit gigi semasa mengandung


Masalah sakit gigi semasa hamil. Ini pun merupakan pengalaman saya semasa mengandung kali pertama sebelum kenal Shaklee. Masa mengandung, saya memang kurang gemar minum susu. Ini menyebabkan badan saya mengalami kekurangan kalsium. Tumbesaran bayi dalam kandungan memerlukan lebih kalsium(diserap daripada badan ibu) untuk pembentukan tulang dan otot yang kuat.

Berbeza masa mengandung kali kedua, walaupun masih kurang gemar minum susu dan memang tak pernah minum susu langsung sepanjang mengandung namun pengambilan Ostematrix dalam Set Mengandung Shaklee sangat membantu untuk mencukupkan keperluan kalsium dalam badan sekaligus mengurangkan risiko sakit gigi semasa hamil.

Dah tahu Kenapa saya suka Ostematrix, Jom tengok apa kata pengguna Ostematrix. Apa 3 sebab mereka sukakan Ostematrix ;)










Nampak tak..rata-rata semua pengguna mempunyai pengalaman yang sama macam saya kan. Ostematrix memang sangat berbaloi untuk dicuba. Dah cuba sekali, pasti repeat order berkali-kali ;)

Oh yaa...Ostematrix bukan sahaja sesuai untuk ibu mengandung, ibu berpantang, dan ibu menyusu sahaja  ya..Ostematrix Shaklee sesuai untuk semua!!

Salam sayang,
Sharifah Zawiyah

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment