Saturday, October 29, 2016

8 Tips Elak Masalah Gastrik Berulang

Assalamualaikum..

Rasa sakit pada atas perut betul-betul di bahagian bawah rusuk. Selalu rasa loya dan mudah muntah. Perut sering rasa tak selesa, rasa senak dan pedih pada perut. Anda mungkin sedang mengalami masalah gastrik!


Gastrik ni bukannya penyakit keturunan. Masalah Gastrik atau Gastritis menyerang tanpa mengenal usia dan jantina. Antara faktor yang menjadi punca masalah gastrik adalah amalan pemakanan yang tidak sihat dan teratur, pengambilan ubat-ubatan tertentu serta beberapa faktor yang lain. 


Bagi yang mengalami masalah gastrik dan tidak mahu ianya terus menghantui anda setiap masa. Jom tengok 8 Tips Elak Masalah Gastrik Berulang:
  1. Berhenti merokok dan minum minuman beralkohol
  2. Kurangkan pengambilan ubat tahan sakit
  3. Amal pemakanan sihat dan makan secara teratur (sarapan, makan tengah hari dan malam)
  4. Amal cara makan sedikit-sedikit tetapi kerap
  5. Kurangkan makanan berempah, bercili, masam
  6. Kurangkan minuman mengandungi kafein (kopi, teh dan minuman berkarbonat)
  7. Ambil susu kerana sifat susu yang beralkali boleh mengurangkan keasidan perut
  8. Kurangkan pengambilan makanan yang disifatkan berangin. Jenis makanan ini berbeza antara individu dan ubah suai mengikut keperluan masing-masing

Shaklee bantu Elak masalah Gastrik Berulang


Selain 8 Tips Elak Masalah Gastrik Berulang di atas, anda juga boleh ikhtiar dengan 3 suplemen Shaklee yang boleh bantu meredakan masalah gastrik anda:



ESP (Energizing Soy Protein)



ESP diperbuat daripada kacang soya yang tidak diubah genetiknya, bersifat alkali berlawanan dengan sifat asid perut sangat membantu mengurangkan dan pemulihan gastrik. Sifat asid dalam perut kesan daripada gastrik menjadi neutral bila anda makan ESP Shaklee yang bersifat alkali. Malah ESP sangat membantu pembentukan semula sel-sel tisu baru untuk membina dan memulihkan diding perut yang luka kerana gastrik.

Manfaat lain ESP membantu beri anda rasa kenyang yang lebih lama sekaligus memberi tenaga segera supaya anda kekal cergas sepanjang hari. Bagi anda yang sangat sibuk,  memang sesuai untuk menjadikan ESP sebagai supplemen harian dan dalam masa yang sama ikhtiar untuk sembuhkan gastrik dengan ESP.



B Complex



B complex terdiri daripada 8 kumpulan vitamin B dan hanya berfungsi dengan efektif apabila semua komponen hadir bersama. Vitamin b-complex bertindak sebagai ubat penenang atau anti-stress. Stress boleh menyumbang kepada terjadinya gastrik, jadi b-complex dapat membantu.

B complex juga bertindak untuk membantu masalah penghadaman, membantu menukarkan glukosa dalam makanan kepada tenaga, serta mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan. Pengambilan B complex bersama Ostematrix membantu masalah sukar tidur dan rasa tidak selesa kepada individu yang mempunyai masalah gastrik.


Ostematrix



Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu memperbaiki hiperaktiviti perut dan meredakan masalah gastrik.

Apa Kata Mereka?











Amal 8 Tips Elak Masalah Gastrik Berulang yang saya kongsikan ya. Nak cuba ikhtiar dengan Set Gastrik Shaklee, boleh terus hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi ya.

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh, Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Call / Sms / WhatsApp: 013 – 433 3652

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Post a Comment