Friday, October 07, 2016

Cara Mudah Atasi Jerawat Kronik

Assalamualaikum..

Bila diimbas kenangan zaman belajar dulu, saya antara mereka yang mempunyai masalah jerawat kronik. Muka saya agak sensitif. Bila tak memilih makanan dan tak jumpa solusi hapus jerawat saya, jerawat baru memang sentiasa tumbuh dan sangat mudah meninggalkan parut yang ketara.


Alhamdulillah segalanya semakin baik bila mana saya mula mengamalkan vitamin Shaklee.
Walaupun belum bebas masalah jerawat sepenuhnya, namun kesannya amat ketara bila mana jerawat sekarang memang jarang tumbuh. Cuma sesekali bila saya makan makanan berminyak berlebihan.

Bagaimana cara mudah atasi jerawat kronik? 

Jom saya kongsi info untuk anda beserta pengalaman pengguna Shaklee lain yang telah berpuas hati.

Cara Mudah Atasi Jerawat Kronik dengan Vitamin Shaklee

Berikut merupakan beberapa vitamin Shaklee yang sesuai untuk masalah jerawat kronik:
  • Vitamin C - bertindak sebagai antioksidan yang menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit. Vitamin C juga berperanan menghasilkan sintesis kolagen. Pengambailan vitamin C beruapaya untuk mengecutkan jerawat, membaikpulih luka jerawat dengan cepat serta turut bertindak untuk mencerahkan kulit.
  • ESP - sumber protein terbaik yang dihasilkan daripada soya yang tidk diubahsuai gentiknya (non GMO). Protein penting untuk menghasilkan sel-sel baru bagi kulit. ESP memang satu cadangan terbaik untuk merawat kulit kerana sel kulit muka akan mati dalam masa 21 hari. ESP diperlukan untuk merawat kulit yang rosak akibat dari jerawat


  • B Complex - Kekurangan vitamin B6 mungkin antara penyebab jerawat. B Complex lengkap dengan kesemua 8 vitamin B yang diperlukan badan. Ia juga bagus bagi penghidap jerawat kronik kerana B-Complex mampu mencegah stress.


  • Vitamin E - dikenali sebagai vitamin awet muda yang memberi kesan terbaik untuk mengurangkan parut, mengatasi masalah whitehead dan blackhead yang menjadi punca jerawat, mempercepat proses baik luka (jerawat) dan membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Pengambilan Vitamin E menghalang penuaan berlaku dengan cepat.

  • Omega Guard - merupakan minyak ikan tulen Shaklee yang membantu untuk mengurangkan inflamasi pada kulit semasa jerawat kronik. Ia juga mengimbangi kepekatan hormon wanita yang mungkin  penyebab jerawat, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

  • GLA Complex -  berperanan untuk mengawal selia hormon tubuh dimana GLA Complex mampu merencat hormon pada kulit yang boleh menyebabkan jerawat. GLA juga bagus untuk mengurangkan inflamasi pada kulit dan memastikan kulit sentiasa lembap dan berfungsi memperbaiki sempadan bendalir kulit. 

  • Alfalfa Complex - Bertindak sebagai agen detoks semulajadi. Membuang segala toksin dari badan. Jerawat berlaku disebabkan kehadiran toksin dalam badan. Membantu meneutralkan asid dalam badan dan meningkatkan sistem pertahanan tubuh bagi mengelak pertumbuhan jerawat berulang.
Terdapat baaaanyak pilihan vitamin daripada Shaklee yang boleh membantu mengatasi masalah jerawat. Bukan semua diperlukan secara serentak.

Perlukan konsultasi vitamin yang sesuai dengan keadaan jerawat dan bajet anda, jangan segan silu untuk WhatsApp saya ya (+6013-433 3652)

Baca: Makanan Punca Masalah Jerawat

Apa kata mereka?

Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4


Testimoni 5


Testimoni 6




Vitamin Shaklee merupakan cara mudah atasi jerawat kronik bagi saya. Tak perlu risau kerana semua produk Shaklee 100% semulajadi, selamat dan Berkesan!!

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)

Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh, Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
FB : Sharifah Zawiyah 
FanPage :MamaZiqry Vita Shoppe 
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment