Saturday, October 08, 2016

Hilangkan Parut Chicken Pox dengan Cepat

Assalamualaikum..

Sejak dua tiga menjak ni ramai jugak yang update kena Chicken Pox. Mungkin musim nya kot. Susah jugak nak hilangkan parut Chicken Pox ni..



Chicken pox atau nama lain nya, cacar air menyerang semua peringkat umur namun kebiasaan nya terjadi pada kanak-kanak. Virus Varicella iaitu kumpulan virus herpes yang menyebabkan terjadi nya Chicken Pox dan virus ini sangat mudah berjangkit.

Tanda dan Gejala Chicken Pox


Penghidap chicken pox akan mengalami demam dengan bintik-bintik merah pada kulit. Kawasan bintik-bintik merah melibatkan muka, kepala, dada, belakang dan akhirnya seluruh tubuh. Ruam chicken pox akan timbul kurang dari 2 minggu selepas jangkitan berlaku.

Bintik-bintik merah yang baru akan mula timbul dalam beberapa hari dan bilangan boleh mencecah ratusan biji dan kemudian membentuk gelembung berisi air. Bila gelembung berisi air pecah ia menjadi kering dan berkeruping. Rasa gatal sederhana atau teruk menyebabkan pesakit akan menggaru dan akhirnya menyebabkan parut.

Gejala lain ialah sakit perut, tiada selera makan, sakit kepala, rasa tidak selesa, letih dan terganggu. Penghidap juga ada batuk ringan, hidung berair dua hari sebelum bintik-bintik merah timbul.

Kesan Chicken Pox boleh meninggalkan parut hodoh pada kulit, pneumonia (jika teruk boleh menyebabkan kematian) dan keradangan pada otak.

Penting! Kena ambil tahu juga bahawa bayi yang baru lahir, ibu hamil dan juga golongan yang mempunyai sistem imun yang rendah adalah berisiko jika terkena jangkitan Chicken Pox.

Testimoni Hilangkan Parut Chicken Pox dengan Cepat dengan Shaklee


Testimoni 1 : ESP, Vitamin E dan Herbal Blend



Testimoni 2



Cara Mudah Hilangkan Parut Chicken Pox dengan Cepat menggunakan suplemen Shaklee:


ESP(Energizing Soy Protein)

  • Serbuk protein berkualiti tinggi dihasilkan daripada kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya (non GMO). ESP sangat penting untuk memperbaharui dan menggantikan sel-sel kulit lama yang rosak dengan sel kulit baru yang lebih baik serta mengecilkan pori-pori muka.
  • Ia membentuk kolagen pada kuli dan berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit dan mencerahkan kulit sekaligus melindungi sel-sel dari kerosakan.

Vitamin E

  • Vitamin penting untuk kecantikan kulit yang bertindak sebagai anti penuaan dan anti oksida, menyerikan wajah yang kusam. Vitamin E penting untuk melindungi dan mencegah kerosakan sel, mempercepatkan proses pemulihan kulit, menghilangkan parut-parut, mengecilkan pori-pori muka, menghaluskan dan mencerahkan kulit

Vitamin C

  • Antikoksidan yang melindungi daripada jangkitan dan meningkatkan imuniti tubuh. Vitamin C merupakan bahan utama dalam sintesis kolagen yang melindungi dan membaiki kulit.
  • Pengambilan Vitamin C dengan konsisten memberi kesan kulit yang sekata, cerah dan lembab, serta melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.

B Complex

  • B complex bantu menstabilkan hormon dan mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit. B for Beauty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit wajah kusam. Pengambilan Bcomplex bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.

Herbal Blend Cream

  • Krim Herbal Blend diformulakan daripada ekstrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary. Krim ini bersifat dingin, bermentol dan tidak berminyak dan melekit untuk sapuan luar (muka dan badan). 
  • Ia boleh bantu mengurangkan gatal dan parut kesan gigitan nyamuk atau serangga, malah herbal blend pun bantu rawat chicken pox, ruam lampin, kurap susu dan juga kulit sensitif eczema. Krim Herbal blend juga telah diuji secara klinikal di mana ianya dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.


Terdapat baaaanyak pilihan vitamin daripada Shaklee yang boleh membantu hilangkan parut Chicken Pox dengan cepat. Bukan semua diperlukan secara serentak.

Perlukan konsultasi vitamin yang sesuai dengan keadaan parut Chicken Pox dan bajet anda, jangan segan silu untuk cari saya ya.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh, Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
FB : Sharifah Zawiyah 
FanPage :MamaZiqry Vita Shoppe 
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment