Monday, October 17, 2016

Perlu ke Vitamin untuk Anak Kecil?

Assalamualaikum...

Ibu Ayah tahu tak? Susu formula mempunyai kandungan gula yang tinggi!! 

Baru-baru ini saya ada terbaca info, menurut PuanNorashida Abdul Rahman (ahli farmasi dan pakar konsultasi penyusuan) anak kecil selepas usia 2 tahun dikatakan tidak memerlukan susu formula bahkan lebih perlu didedahkan kepada makanan pelengkap. 




Maksud makanan pelengkap disini merupakan makanan normal harian seperti kita golongan dewasa yang mampu membekalkan cukup nutrien seperti karbohidrat (nasi), protein (ikan),vitamin (sayur dan buah-buahan), kalsium (keju) dan lain-lain. 


Anak kecil lebih 2 tahun yang diberi susu formula biasanya kenyang dengan susu tepung (yang tinggi kandungan gula), sehingga ibu bapa memandang ringan pada makanan pelengkap yang perlu anak makan yang diperlukan oleh anak kecil.



Namun persoalanya, sejauh mana anak kecil kita mampu makan hidangan lengkap yang penuh nutrien? Situasi yang selalu ibu ayah berikan ialah:
  • anak sembelit
  • anak memilih makanan
  • anak kerap jatuh sakit
  • anak tak cukup zat
  • anak taknak makan sayur

Perlu ke Vitamin untuk Anak Kecil?


Ibu Ayah pasti mahu yang terbaik untuk anak-anak kan. Jika lihat keadaan anak-anak yang selalu mengalami sembelit, kerap sakit, suka sangat memilih makanan apatah lagi pasti menolak sayur-sayuran., sediakan vitamin tambahan untuk mereka. Kerana saya yakin pastinya hidangan harian anak-anak tidak memenuhi nutrisi yang lengkap untuk tumbesaran mereka.

Di Shaklee, terdapat 4 suplemen yang dicadangkan untuk anak kecil. Ianya membantu melengkapkan nutrien dalam pemakanan harian anak, sekaligus memastikan tahap kesihatan ank berada pada tahap optimum.


Omega Guard

Minyak ikan tulen yang penting bagi perkembangan dan fungsi otak. Ia juga membantu meningkatkan sistem imunisasi , juga menapis segala virus dan bakteria daripada badan.

Pengambilan minyak ikan untuk anak kecil sangat digalakkan untuk membantu mereka fokus dalam pembelajaran. Selain itu, Omega guard bagus untuk anak yang menghidap sakit kulit seperti eczema, kurap dan lain-lain.

Meal Shakes

Mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan yang kaya dengan sumber kalsium dan protein. Ianya amat diperlukan oleh anak kecil untuk membesar dengan kuat dan sihat

Chewable Vita-C 100mg

Merupakan antioksidan yang baik, membantu mencegah jangkitan dan selsema serta melawan radikal bebas. Ia turut membantu mengurangkan kerosakan pada badan akibat bahan kimia dan toksik.

Vita-Lea for Children

Mengandungi 18 jenis vitamin dan mineral perlu, 100% vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 vitamin B serta kalsium, magnesium, zinc, copper dan pelbagai mineral lain.

Multivitamin berperisa anggur semulajadi ini tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan. Ia menggunakan pemanis semulajadi xylitol yang tidak akan menyebabkan kerosakan gigi. Sangat sesuai diambil kanak-kanak berusia 4 hingga 12 tahun terutama yang tidak suka makan sayur (memilih makan)

Apa kata mereka?


Perlu ke Vitamin untuk Anak Kecil? Ini mungkin jawapan yang ibu ayah cari.. ;)





















Perlu ke Vitamin untuk Anak Kecil? Ibu Ayah.. tengok anak-anak. Berikan yang terbaik untuk mereka ya.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh, Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com

Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment