Tuesday, October 28, 2014

Pengalaman Saya Berpantang dengan Shaklee

Assalamualaikum.

Pengalaman saya Berpantang dengan Shaklee...Best tak ya macam kebanyakan pengguna yang bagi testimoni sebelum ni. Sebenarnya saya dah lama dah pasang niat nak cuba Set Berpantang Shaklee bila ada rezeki lagi dapat baby baru ;).. 
Alhamdulillah, ada rezeki untuk saya. Ternyata apa yang ibu-ibu yang pernah berpantang dengan vitamin Shaklee benar bagai dikata. Best sangat!!

Alhamdulillah..kali ni diberi rezeki untuk melahirkan anak secara normal dan hari ni dah masuk ari ke-33 berpantang, baru sempat berkongsi  pengalaman saya berpantang dengan Shaklee. Berpantang dengan Set Berpantang Shaklee sangat-sangat berbeza dengan pengalaman berpantang yang pertama tanpa pengambilan suplemen dan ianya sangat-sangat membantu, memang terbaik!

Sepanjang berpantang ni, saya mengambil set berpantang premium shaklee iaitu Vitalea, B coomplex, Vitamin C, Zinc Complex, Ostematrix dan ESP Shaklee.

Apa kesan positif  sepanjang pengalaman saya berpantang dengan Shaklee?

1.Luka bersalin cepat kering dan sembuh.

Pengalaman pertama bersalin secara pembedahan, luka saya mengambil masa yang agak lama untuk sembuh. Hampir sebulan berpantang pun luka pembedahan masih belum kering sepenuhnya. Seram tau! 

Alhamdulillah, kali kedua berpantang ni..luka bersalin/episiotomi cepat kering dan sembuh dalam masa seminggu lebih je.

2. Rahim cepat kecut.
Ini dapat confirmation daripada nurse sendiri ya. Nurse beritahu masa pemeriksaan hari ke 10 tu perut saya dah cantik.ngee!!

3. Tiada sembelit
Bersalin secara normal selalu digeruni dengan perasaan takut untuk membuang air besar. Tak dinafikan, saya pun dibanyangi dengan perasaan yang sama. Maklum la semua orang berkongsi kisah yang sama.

Alhamdulillah, pengambilan ostematrix sangat membantu saya. Semua nya berjalan dengan lancar dan lawas. Sangat suka!

4. Badan cergas, dan bertenaga
Haa..yang ni agak ketara terasa badan lebih cergas dan sihat. Apabila badan rasa segar, tiada cepat stress dan cepat marah sangat. Maklum la berpantang sambil menjaga seorang lagi hero, boleh tahan la menguji kesabaran mama ni ;)

5. Susu meriah untuk baby, pekat dan menitis2. 
Pengalaman yang dinanti-nantikan...Perjalanan penyusuan saya bermula sekali lagi. Alhamdulillah...impian seorang ibu berharap moga kali ini sekali lagi dapat menyusukan putera kedua saya hingga 2 tahun atau lebih. Aamiin.


Jom saya kongsikan pengalaman pengguna lain yang berpantang dengan Set Berpantang Shaklee ;)

Testimoni 1



Testimoni 2


Alhamdulillah..syukur padaMu. Perkongsian menarik daripada Puan Farah dan Puan Anie untuk ibu-ibu yang bakal bersalin dan yang masih mencari set berpantang yang sesuai serta terbaik.

Ingin mencuba pengalaman berpantang dengan Shaklee, boleh terus hubungi saya ya.


Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Penang Island
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment