Wednesday, April 22, 2015

Suka Makanan Manis, tetapi Nak DIet. Bagaimana?

Siapa yang tergolong dalam kategori ini..Suka makanan yang manis-manis, tetapi dalam masa yang sama nak Diet..??


Setengah individu tidak kisah dengan makanan berkarbohidrat seperti nasi, tetapi lebih menggemari makanan manis seperti kuih-muih, kek, coklat dan aiskrim. Hmm..yummylicious. ;)

Tapi awas ya..jika diambil berlebihan, boleh menggemukkan tau!

Kenapa?


Ringkasnya, lebihan gula dalam badan (yang tidak perlu lagi untuk aktiviti badan), akan ditukar kepada lemak, dan akan disimpan sebagai Adipose Tissue (lemak) dalam badan kita. Adipose tissue ni senang nak jumpa kat bawah lapisan kulit kita.Cuba tarik-tarik sikit kulit tu. Tarik kat pinggang, perut, bawah lengan (dan tempat-tempat lain). Dapat rasa tak lemak tu? Itulah Adipose tissue.

Jadi, senang cerita, kalau nak kurus, jangan hanya kurangkan makanan berlemak macam cheese, burger je. Tapi kena jugak kurangkan makanan yang bergula dan manis-manis.

Selain itu, pengambilan gula yang banyak bukan sahaja boleh menyebabkan gemuk, tapi boleh juga menyebabkan penyakit kencing manis (Diabetes), Hyperglycemia (lebih gula dalam darah. Boleh merosakkan retina (mata), buah pinggang dan banyak lagi.

Sungguh menakutkan!! 

Individu yang suka makanan manis-manis, tetapi nak diet. Bagaimana??

Jom saya bagi jalan penyelesaiannya..

Tips pertama, ambil Cinch Shake Shaklee. Bagi mereka yang suka manis-manis, mungkin lebih suka untuk ambil Cinch Shake Mix perisa coklat. Boleh rasa ala-ala makan Coklat atau minum Hot Chocolate gitu. Bagi mereka yang sukakan kopi, boleh cuba perisa Caffe Latte. Cinch Shake ada 3 jenis perisa, Coklat, Caffe Latte dan Vanila. Jadi, anda sendiri boleh pilih yang mana anda suka. 

Cinch Shake Shaklee bertindak sebagai 'meal replacement' dan kita akan rasa kenyang dan tak rasa untuk makan benda-benda lain lagi. Memang kenyang!


Jika anda memang jenis yang suka makan banyak, boleh gabungkan Cinch Shake Shaklee dengan oat ataupun ESP Shaklee yang merupakan protein terbaik.

Selain memberi rasa kenyang, Cinch membantu mengurangkan 'craving' pada benda-benda manis, juga bertindak untuk mengurangkan inci badan dengan berkesan kerana dalam Cinch Shake Shaklee mengandungi Leucine yang membantu mengekalkan jisim otot dan menurunkan berat dengan mengurangkan lemak yang tidak diperlukan..

Satu lagi tips, anda boleh mengambil Vitalea iaitu Multivitamin Shaklee. Kenapa?

Ada kajian menunjukkan mereka yang suka mencari makanan manis walapun perut masih kenyang menujukkan badan mereka kekurangan vitamin. Pengambilan multivitamin akan mengurangkan tabiat suka mencari makanan manis, sekaligus memberi kesihatan yang baik pada badan kerana multivitamin Shaklee akan membekalkan vitamin dan mineral yang cukup untuk keperluan badan kita.

Jadi, bagi mereka yang ada masalah suka makanan manis, tetapi berhajat hati nak berdiet.
Jom cuba Set Slimming Shaklee, ramai dah kurus dengan Shaklee. Takkan anda nak tengok je kan..saya on the way.

Jom join misi kurus Wiyah ;)

Nak tengok testimoni pengguna yang kurus dengan Cinch Shake Shaklee, ada di SINI ya.

Berminat nak cuba produk ini, hubungi saya:
Sharifah Zawiyah
013-433 3652

0 comments:

Post a Comment