Tuesday, November 17, 2015

Vitamin Ceria semasa Berpantang

Vitamin Ceria semasa berpantang. Agak-agaknya anda semua tahu tak vitamin apa yang saya maksudkan. Hmm..ya betul. Vitamin B shaklee atau dikenali sebagai B complex shaklee. 

Kenapa hari ni saya nak share mengenai Vitamin Ceria semasa berpantang. Ini berikutan dengan kes seorang ibu yang telah terjun bangunan masa pantang hari ke-10. Memang kita tidak tahu sebab sebenar tindakan ibu tersebut. Namun apa yang saya nak tekankan disini, keseimbangan emosi semasa berpantang amat-amat penting supaya ibu sentiasa dalam mood yang tenang dan kelihatan ceria sepanjang proses berpantang. Barulah sebarang keputusan dapat dibuat dengan baik In Shaa Allah.

Penting atau tidak vitamin B complex semasa berpantang?

Set Bersalin Premium Shaklee mengandungi Vitalea (Multivitamin), Vitamin C, Ostematrix(Kalsium), Zinc Complex, ESP(sumber protein) dan termasuk juga B complex yang saya gelar sebagai Vitamin ceria. Nak tahu penting atau tidak vitamin B complex, jom saya kongsikan 7 Manfaat Vitamin Ceria @ vitamin B complex semasa berpantang:

  1. Meransang penghasilan hormon serotonin yang dikenali sebagai hormon gembira. Ianya membantu ibu dalam keadaan mood yang lebih tenang dan ceria.
  2. Membantu tubuh ibu menghasilkan sel darah merah yang baru bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses bersalin sekaligus mencegah anemia.
  3. Membantu menukarkan makanan kepada tenaga, penting untuk beri ibu lebih tenaga dan menjadikan badan ibu lebih cergas sekaligus mengurangkan keletihan / kelesuan semasa proses berpantang
  4.  Membantu mengelakkan ibu berada dalam keadaan tekanan / meroyan sekaligus meredakan tekanan yang dihadapi sepanjang berpantang
  5.  Membantu ibu mengekalkan mood ceria semasa berpantang supaya penghasilan susu ibu lebih meriah dan banyak.
  6.  Membantu mengekalkan kelembapan kulit dan menjadikan kulit ibu berseri
  7. Kumpulan vitamin B penting untuk membantu menjaga kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, kemurungan, dan insomnia.

Apakata mereka yang mengambil B Complex Shaklee:

B complex menjadikan badan lebih cergas.
B complex membantu mengatasi stress.
B complex membantu mengurangkan sakit kepala.
B complex bantu elak meroyan.
B complex menjadikan kulit lebih berseri.
B complex membantu lebih ceria dan bertenaga.

   Penting kan pengambilan B complex semasa berpantang.. in shaa Allah 7 manfaat Vitamin Ceria @ vitamin B complex ni cukup menjanjikan vitamin B complex menjadi pilihan terbaik untuk ibu-ibu berpantang yang menginginkan keceriaan dan kegembiraan semasa proses berpantang.

    Oleh sebab itu, saya pasti selitkan vitamin B complex dalam Set Berpantang Shaklee. Set yang lengkap untuk penjagaan kesihatan ibu, mempercepatkan luka bersalin sembuh, menggalakkan penghasilan susu ibu yang meriah, dan juga mengembalikan keceriaan serta menjadikan wajah ibu berseri.

Untuk pembelian dan maklumat produk, boleh hubungi saya ya.


Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Penang Island
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment