Friday, December 11, 2015

Collagen Shaklee boleh merawat Sakit Sendi dan Sakit Lutut?

Assalamualaikum.

Collagen dan Kecantikan, sangat sinonim bila dikaitkan. Collagen Shaklee juga tidak ketinggalan menjadi antara Collagen pilihan pengguna untuk mengatasi masalah kulit muka seperti kulit kusam, berjerawat dan berjeragat, kulit kendur dan sebagainya. Namun, betul ke Collagen Shaklee boleh merawat Sakit Sendi dan Lutut?

Tahu tak?
Kolagen membentuk 90% protein matriks tulang-tulang dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Oleh itu, kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan tulang dan sesendi dan menyebabkan tulang-tulang lemah dan sendi kaku.

Semua binaan sendi kita yang terdiri daripada ligamen, tisu, kusyen adalah diperbuat daripada unsur protein iaitu Collagen. Collagen membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Biasanya, Collagen ni akan terhakis sedikit demi sedikit dalam tulang rawan (cartilage) apabila umur kita semakin meningkat.

Sakit sendi dan sakit lutut ni saling berkait rapat. Kalau nak tahu, tulang rawan yang mula haus dan terhakis, serta kerosakan pada Collagen dalam tulang rawan adalah penyebab kepada sakit lutut.

sendi tidak sihat vs. sendi sihat

Bila Collagen makin terhakis, bahagian tulang yang lain akan turut rosak. Jangan pandang ringan, besar tau peranan collagen dalam tulang rawan ni. Collagen berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut dan dalam masa yang sama bertindak untuk memelihara tulang rawan yang mula rosak. Bila Collagen mula rosak, lutut akan mula membengkak dan tulang kat bahagian lutut akan mula membesar melebihi rangka lutut.

Emakku dah gila collagen: respon makcik yang berusia 59 tahun, lepas seminggu makan Collagen Shaklee, beliau tak cepat rasa penat malah sendi beliau sudah tidak sakit. Dari segi kecantikan, eyebag juga tidak lagi kelihatan dan tiada lagi pigmentasi.


Pengalaman saya sendiri, selepas mengambil Collagen Shaklee seminggu yang pertama, sakit lutut saya beransur kurang. Jika sebelum ini agak sukar untuk menaiki tangga, alhamdulillah kali ni berjaya menaiki lebih anak tangga. Rakan saya sendiri juga merasa perubahan yang sama selepas seminggu ber Collagen Shaklee..Alhamdulillah :)



Bagaimana Collagen Shaklee boleh merawat Sakit Sendi dan Sakit Lutut?


Bila kita berasa sakit lutut dan mula amalkan Collagen Shaklee, Collagen akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut, seterusnya membaiki bahagian-bahagian yang rosak dan juga menggantikan Collagen yang rosak secara perlahan-lahan. Bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar dari rangka lutut akan dimasukkan semula ke dalam rangka secara perlahan-lahan.

Collagen bersifat elastik, tapi ia sangat kuat. Mengikut ujian klinikal, kesan Collagen Shaklee yang paling optimum akan nampak selepas 8 minggu. Namun, sebelum 8 minggu pun boleh nampak hasil positif seperti pengalaman saya sendiri. Collagen bukan ubat ye, hasilnya mungkin agak perlahan, tapi Collagen Shaklee tiada kesan sampingan.

Tak sangkakan Collagen bukan sahaja untuk Kecantikan, malah boleh juga untuk merawat sakit sendi. Perempuan malah lelaki pun boleh ambil Collagen Shaklee ok.



Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Penang Island
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2


0 comments:

Post a Comment