Tuesday, May 17, 2016

Cinch Shake: Resepi Sarapan Lazat untuk Kurus

Assalamualaikum..selamat pagi semua.

Sarapan apa pagi ni ye..selalunya sarapan pilihan ramai mesti Nasi Lemak, Mee goreng, Bihun goreng, Roti Canai telur dan banyak lagi kan kan. Semua sedap-sedap belaka ye tak, tapi semua makanan tu tinggi kalori tau. Macam mana nak kurus kalau pagi-pagi kita dah mulakan dengan makanan yang sangat tinggi kalori. Itu belum masuk makan untuk tengahari, petang dan malam. huhuu..

Ok lah..jangan susah hati ye bagi yang nak kurus. Tak semestinya kalau kita tekad nak kurus, kita tak boleh makan langsung atau terpaksa makan makanan yang tak sedap. Banyak lagi pilihan yang ada, bukan sahaja boleh bantu pengurusan berat badan malah yang penting sedap lagi berkhasiat.


Cinch Shake merupakan minuman berprotein tinggi, mempunyai serat dan multivitamin sebagai pengganti makanan. Bagusnya, cinch shake ni rendah kalori dan mempunyai glisemix index(GI) yang rendah iaitu 22. GI rendah bermakna kadar penukaran gula kepada tenaga adalah perlahan, jadi kita akan rasa kenyang lebih lama, lambat lapar tapi dalam masa yang sama mempunyai tenaga berpanjangan.

Cinch Shake didatangkan dengan 3 perisa lazat iaitu Coklat, Latte dan Vanilla. Terpulang pada citarasa sendiri, cinch shake boleh juga buat smoothies dan cinch ice blended. Cinch Coklat menjadi pilihan saya. Resepi mudah saya hanya campurkan air kosong, 2 scoop cinch choc, dan letak sedikit ais kiub. Shake2 dan minum. Sedap lemak-lemak rasa coklat ;)


Ini pula resepi yang shaklee cadangkan. Yummy..yummy.




Resepi Cinch Shake hasil perkongsian rakan rakan ;)




Hmm..yummylicious. Semua resepi Cinch Shake sedap-sedap belaka kan. Jadi, anda yang nak kurus tu, jangan risau..ini antara resepi Cinch Shake pilihan minuman yang pasti sedap untuk anda, juga bagus untuk kurus. Ingat, nak kurus pun boleh makan dan minum sedap-sedap tau ;)

Nak tahu lebih info mengenai Cinch Shake dan testimoni mereka yang berjaya boleh terus klik SINI ya..Sebarang pertanyaan boleh terus cari saya ya..

Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Penang Island
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment