Saturday, June 25, 2016

Cara Tingkatkan Sistem Imun Anak Dalam Menentang Penyakit

Assalamualaikum semua..

Sekarang ni macam-macam jenis penyakit ada, terutamanya yang melibatkan kanak-kanak. Jadi pemakanan anak-anak memang selalu kita kena pantau. Namun begitu, anak-anak tetap terdedah kepada pelbagai jenis penyakit bila mana mereka bermain di taman permainan atau semasa mereka berada di taska. 




Oleh itu, bagi saya adalah sangat penting untuk kita tahu cara tingkatkan sistem imun anak dalam menentang penyakit. Sekiranya sakit pun, badan mereka dapat melawannya In Shaa Allah.

Selain menjaga pemakanan dan persekitaran anak-anak, saya juga telah memberikan supplemen tambahan 
untuk membantu meningkatkan imunisasi badan mereka. Antaranya, Chewable Vita C Plus, Omega Guard, Vitalea for Kids dan Mealshakes.

Cara Tingkatkan Sistem Imun Anak Dalam Menentang Penyakit


Ketahui 4 suplemen terbaik Shaklee untuk kanak-kanak dan fungsinya:

Chewable Vita-C Plus
Rasa masam pada Vitamin C chewable tu buat Ziqry dan Zeyad berkerut-kerut muka setiap kali hisap dan kunyah Vitamin C.. Ada masa agak sukar nak bagi makan terutamanya masa mereka kurang sihat, tapi ada masa memang anak-anak akan mintak lagi Chewable vitamin C tu lebih daripada sebiji ;)

Omega Guard
Bagi anak-anak yang mempunyai penyakit asma dan sering batuk dan selesema, Omega Guard ni sangat-sangat dicadangkan sebab ia bagus untuk mereka. Omega Guard juga membekalkan DHA, EPA dan AA untuk perkembangan otak anak kita. Dah mula sekolah ni, mama cuba bekalkan Omega Guard untuk Ziqry supaya Ziqry lebih mudah fokus dan faham apa yang dia pelajari.

Vitalea for Kids
Merupakan multivitamin yang mempunyai perasa anggur yang sangat best! Lengkap dengan Vitamin C, D dan E, 200 mg kalsium, magnesium dan banyak lagi khasiatnya.

Meal Shakes
Meal shakes terkenal untuk anak-anak yang mengalami masalah sembelit dan kurang selera makan. Memang boleh membantu! Meal Shakes merupakan suplemen berperisa vanilla yang mempunyai nutrisi yang lengkap, kaya dengan mineral dan vitamin. Setiap malam, Meal Shakes akan menjadi minuman wajib untuk Ziqry dan Zeyad ;)

Jom lihat perkongsian ibu bapa lain yang dah rasakan kebaikan suplemen untuk anak-anak mereka:-

# testimoni 1
# testimoni 2
# testimoni 3
# testimoni 4
# testimoni 5
# testimoni 6
# testimoni 7

Apa yang saya cadangkan ialah cara tingkatkan  sistem imun anak dalam menentang penyakit dengan pengambilan suplemen terbaik Shaklee untuk kanak-kanak. 

Buat ibu ayah..jangan teragak-agak untuk memberikan sesuatu yang terbaik buat anak-anak kita. Kesihatan anak-anak adalah keutamaan ibu ayah. Bila anak dah sakit, ibu ayah nak pergi kerja pun hati tak tenang. Fikir-fikirkan ya.. ;)

Salam sayang, Sharifah Zawiyah.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Call / Sms / WhatsApp: 013 – 433 3652

0 comments:

Post a Comment