Thursday, June 16, 2016

Khasiat Lecithin Shaklee

  No comments    
categories: 
Assalamualikum semua..

Lecithin Shaklee dan saya dah bersama hampir dua tahun. Hmm..lama jugak tu ya ;) Saya mula amalkan lecithin selepas melahirkan zeyad, hero saya yang kedua. 

Banyak khasiat lecithin Shaklee..tapi tujuan utama ambil lecithin masa tu untuk mengatasi masalah bengkak susu kerana lecithin ni boleh membantu untuk melancarkan aliran darah dan saluran susu ibu. Memang berkesan!


Baca : 5 tips kurangkan bengkak susu

Lecithin Shaklee berbeza!!

Lecithin Shaklee diekstrak daripada kekacang soya bukan GMO di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu. 

Lecithin Shaklee / 180 softgels / RM55.00

Khasiat Lecithin Shaklee yang perlu kita tahu..
  • Boleh melindungi hati kita dengan menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Bagusnya,ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.
  • Memecahkan lemak dan kolestrol dengan bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.
  • Melangsingkan dan Menghalang obesiti. Pengambilan Lecithin dalam kuantiti yang betul  mempercepatkan pembakaran lemak degil dalam tubuh kita.
  • Mencantikkan otot dan kulit. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan. Bagi yang kerap menggunakan penghawa dingin, lecithin bantu mengelakkan kulit bersisik/kering
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress. Kolina yang terdapat dalam lecithin berfungsi sebagai penghantar atau agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.
  • Menghalang tekanan darah tinggi. Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah dengan menghalang saluran darah daripada tersekat atau tersumbat.
  • Mengikut kajian, pengambilan lecithin yasng banyak boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki  
  • Meringankan sembelit. Fungsi lecithin sebagai pelembut najis yang berkesan dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.
  
Botol Baru lecithin shaklee


Banyakkan khasiat lecithin Shaklee..Sebotol Lecithin Shaklee yang memberi  nilai kesihatan yang berbaloi-baloi untuk anda.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Call / Sms / WhatsApp: 013 – 433 3652

0 comments:

Post a Comment