Monday, June 20, 2016

Testimoni Kurus Cinch Shake Shaklee

Assalamualaikum semua..

Biarpun hari berganti hari, tahun berganti tahun..pasti ada je yang pasang niat nak KURUS kan. Nak kurus tanpa BERLAPAR? Makan nasi pun boleh kurus tau..nak tahu tak macam mana?

Hari ni terpanggil nak kongsi testimoni kurus Cinch Shake Shaklee. Betul ke boleh kurus bila ambil Cinch ni? Ini soalan yang selalu saya terima daripada ramai bakal customers. Nak tahu betul ke tak, teruskan baca ya.. ;)

Kurus..kurus..kurus..bagi saya nak kurus ni bukan sesuatu yang senang sesenang mengungkapkan perkataan KURUS tu. Ramai yang ingat kalau nak kurus kita perlu berusaha 80% dari segi senaman, dan 20% lagi daripada segi pemakanan. Hmm..salah tu..

Anda perlu tahu, nak kurus ni sebenarnya memerlukan komitmen anda 80% untuk anda jaga pemakanan dan 20% lagi untuk bersenam. Pernak jumpa tak, ada individu yang suka bersenam setiap hari, aerobik sana-sini namun badannya masih belum kurus. Pelik ke tak tu?

Antara faktor besar yang menyebabkan individu tersebut tak kurus-kurus ialah faktor pemakanan. Rasa lapar selepas bersenam menyebabkan pengambilan makanan yang berlebihan bagi mengisi perut yang lapar. Pilihan makanan nasi lemak dan mee goreng sebagai sarapan harian, ditambah pula pengambilan snek petang kuih muih melayu yang sangat tinggi kalorinya.Memang takkan kurus la..

Tahu tak sepinggan nasi lemak sambal menyumbang 400 kalori? Sepinggan mee goreng pula mengandungi 660 kalori. Manakala sebiji cekodok pisang membekalkan 190 kalori. Pastinya berbiji-biji cekodok pisang yang kita makan betul tak?

Jadi, persoalan kenapa kita gemuk dah terjawab. Ini kerana pengambilan kalori setiap hari melebihi kalori yang badan kita perlukan.

Lebihan kalori dalam badan tu yang akan menyumbang kepada lelemak yang bermaharajalela dalam badan. Untuk menjayakan misi kurus, kita kena kawal pengambilan kalori seharian kurang daripada kalori yang badan kita perlukan.

Bagi wanita, kita perlukan antara 1500-2000 kalori setiap hari, manakala bagi lelaki memerlukan 2000-2500 kalori secara purata. Semua bergantung kepada berat badan dan ketinggian masing-masing.

Contoh bagi wanita yang memerlukan 1800 kalori setiap hari. Anda perlu mengurangkan pengambilan kalori sebanyak 500 kalori sehari untuk membolehkan penurunan berat badan berlaku. Jadi, hanya 1300 kalori sahaja diperlukan ya.

Bayangkan pagi anda sarapan dengan nasi lemak 400 kalori, nasi berlauk tengahari biasanya menyumbang 500-600 kalori, snek petang 3 biji cekodok pisang ( 1 biji cekodok menyumbang 190 kalori), makan malam pula bagaimana? Sudah pasti pengambilan dalam sehari dah berlebihan bukan. Itu belum dicampur dengan kalori minuman manis seperti teh tarik, milo ais dan sebagainya.

Nak jimat pengambilan kalori seharian?

Ikut cara saya dengan mengambil Cinch Shake sebagai salah satu pemakanan harian saya. 1 hidangan Cinch shake hanya 190 kalori je tau. Boleh jugak nak tambah kesedapan Cinch Shake dengan buah-buahan atau susu rendah lemak. Itu pun kalori masih tak melebihi 300 kalori untuk satu hidangan. Banyak jimat kalori berbanding pengambilan nasi lemak, nasi goreng dan sebagainya.



Nak kurus kena jaga pemakanan dengan memilih makanan yang kurang berminyak, kurang berlemak, kurang garam dan kurang manis. Bagi anda yang kurang masa untuk menyediakan hidangan sihat dalam pemakanan seharian, Cinch Shake akan jadi penyelamat anda!!

Cinch Shake akan bantu anda kurus tanpa BERLAPAR. Hanya shake dan terus minum. senang kan. Hidangan tinggi protein bantu kita rasa kenyang lebih lama. Paling best, Cinch Shake juga bertindak untuk membakar lelemak dalam badan, dan membina otot supaya tak gelebeh bila kurus nanti :D

Banyak sangat bebel-bebel, jom tengok testimoni kurus Cinch Shake Shaklee yang berjaya..

Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 1

Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 2


Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 3


Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 4


Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 5


Testimoni kurus Cinch Shake Shaklee 6 



Oh yaa..bagi peminat nasi seperti saya, kita masih boleh menikmati kesedapan nasi walaupun kita mengikut program diet dengan Cinch Shake tau. Jangan risau ;) Cinch Shake didatangkan dengan 3 perisa iaitu Coklat, Vanilla dan Cafe Latte khas untuk penggemar nescafe.Bagi yang suka craving manis-manis pun kurang bila anda ambil Cinch Shake ni ;)

Nak cuba Set kurus Cinch, boleh terus hubungi saya ya.

Salam sayang, Sharifah Zawiyah.

Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2


0 comments:

Post a Comment