Saturday, June 18, 2016

Tips Pengambilan Vitamin Sepanjang Bulan Puasa

Assalamualaikum semua..

Bulan puasa ni, macam mana ye nak makan vitamin yang banyak-banyak tu.. Biasanya kita bahagi-bahagikan waktu makan vitamin selepas sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam kan.


Ada rasa susah nak makan vitamin sepanjang bulan puasa ni. ok lah..ni tips pengambilan vitamin sepanjang bulan puasa ya.


Untuk buat anda senang faham, kita fikir cara macam ni. Apa yang kita biasa ambil waktu sarapan gantikan dengan waktu sahur, apa yang biasa kita ambil selepas makan tengah hari, ambil selepas berbuka. Dan apa yang biasa kita ambil waktu malam, ambil waktu moreh. Faham tak...Senang jer kan? ;)


Kalau masih kurang faham saya bagi contoh jadual pengambilan vitamin bagi mereka yang ambil Set Kurus Shaklee. Katakanlah produk yang diambil ialah Alfalfa, Lecithin, Omega, ESP dan Herb Lax iaitu Set Kurus Extra Shaklee. Jadual yang selalu saya cadangkan pada customer yang mengambil set lengkap kurus ialah:-


Waktu makan vitamin bukan bulan puasa
Pagi : Omega, Alfalfa, ESP

Tengah hari: Lecithin,Alfafa

Petang : ESP

Malam: Alfalfa, Lecithin

Sebelum tidur: Herba Lax


Tukarkan!! waktu makan vitamin dalam bulan puasa

Sahur : ESP, Alfafa

Berbuka : Alfalfa, Lecithin

Moreh : Omega Guard

Sebelum tidur : Herb Lax

Baca : Nak dapatkan set kurus Shaklee secara ansuran?

Seperti bukan bulan puasa, pengambilan air kosong sangat penting bagi mereka yang ambil vitamin. Kekalkan pengambilan 2-3L air kosong setiap hari dalam bulan puasa. Jika tidak, sila kurangkan dos vitamin anda.

Tips lain, amalkan Ostematrix sebelum tidur. Bagi yang susah nak bangun sahur sebab badan terlampau letih, in shaa Allah Ostematrix boleh bantu. Bangun untuk bersahur pun badan tak rasa letih. Selain itu, Performance Drink sebagai Minuman isotonik wajib sepanjang bulan puasa supaya badan kekal hidrat, kurang rasa haus dan kekal bertenaga sepanjang berpuasa.

Moga tips pengambilan vitamin sepanjang bulan puasa ini sedikit sebanyak dapat membantu anda yang musykil tu ya ;)

Salam sayang, Sharifah Zawiyah


Konsultasi PERCUMA Seumur Hidup!
Hubungi saya:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment