Wednesday, September 07, 2016

Cara Mudah dan Berkesan Kempiskan Perut Buncit

Assalamualaikum..

Misi Perut kempis idaman kalbu. Siapa yang suka perut buncit kan. Kalau buncit disebabkan mengandung, itu semua wanita @ ibu suka. Tapi bila ada yang menegur perut kita buncit seakan-akan mengandung, sentap jugak kan.


Perut buncit menyebabkan keadaan tubuh badan tidak seimbang. Ianya memang tidak selesa dan menjejaskan penampilan. Namun, yang paling ditakuti jika ada penyakit yang berselindung di sebalik perut buncit tu.

Antara punca perut buncit disebabkan oleh makan dengan kadar berlebihan, pilih makanan yang berlemak, berminyak, suka makan dan minum manis-manis dan bergas, namun sangat kurang melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh atau senaman.

Cara Mudah dan Berkesan Kempiskan Perut Buncit


  • Pilih makanan yang sihat (contoh: ganti nasi putih dengan nasi beras perang)
  • Kurangkan saiz hidangan
  • Kurangkan pengambilan gula dan minuman manis
  • Elakkan minuman berGas dan alkohol
  • Cukupkan pengambilan air kosong mengikut berat badan
  • Bersenam dengan bijak
Selain tips di atas, ada dua lagi cara mudah dan berkesan untuk kempiskan perut buncit.


1.0 Buah Limau Nipis


Istimewanya limau nipis mengandungi vitamin C, antioksidan dan rasa masam semulajadi yang sangat baik untuk menghancurkan lemak jahat di dalam tubuh.

Beberapa cara mengecilkan perut buncit dengan liamu nipis



  • Campuran Limau Nipis dan Kapur Sireh sebagai sapuan di perut. Campuran ini boleh digunakan selama 10-25 minit, 2 kali sehari dilakukan setiap hari. Tujuannya adalah untuk membakar lemak dari luar dan mengeluarkannya melalui peluh.
  • Jus Jeruk Nipis dan Madu yang menyihatkan. Air suam dicampur dengan rasa masam daripada limau nipis bersama manis semulajadi daripada madu ini boleh diambil 2 kali setiap hari. Minum secara rutin setiap hari memang akan membantu membakar lemak di bagian perut.
  • Minuman campuran Limau Nipis dan Teh Hijau. Kedua-dua bahan ini memiliki antioksidan yang tinggi, vitamin C dan zat-zat anti lemak. Air teh hijau bersama limau nipis ini  boleh diminum sebanyak 2 kali dalam sehari. Ianya sangat membakar lemak dengan cepat.

2.0 Gabungan Herblax dan Omega Guard


Herblax Shaklee adalah antaran produk hot yang sangat laris untuk mengempiskan perut terutamanya di kalangan wanita. Pengalaman saya sendiri, pengambilan Herblax memang memberi keselesaan pada perut yang lebih ringan dan kempis. Ditambah pula sedikt senaman untuk menguatkan otot perut memang ummphh la ;)

Baca: Senaman mudah kempiskan perut buncit

Dengan mengamalkan Herblax, masalah sembelit tidak ada lagi, perut kempis dan berat badan pun cepat turun kerana secara tak langsung ia membuang toksin dan lemak yang terkumpul di dalam usus kita yang menyebabkan kegemukan dan pelbagai penyakit yang lain. Solusi untuk yang ingin turunkan berat badan, ambil HerbLax!


Omega Guard merupakan produk yang sangat penting. Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard berupaya untuk meningkatkan metabolisma badan dan memberi kesan tindakbalas kepada tubuh supaya menggunakan lelemak di badan sebagai punca tenaga.

Bukan itu sahaja tau, Omega Guard ini juga mampu mengawal nafsu makan bagi mereka yang mahu membuang lemak di badan. Ingat!! Kunci kejayaan dalam menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal selera makan.

Khasiat lain Omega Guard, ia juga turut membantu merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tekanan darah, mengawal obesiti dan membantu ketegangan di leher atau sakit kepala.


Apa kata Pengguna Herblax dan Omega Guard



Testimoni 1: Amat Berkesan! Perut tak bncit lagi


Testimoni 2: Rasa best sangat. Rasa ringanje perut.


Testimoni 3: Masalah perut buncit tahap 2 selesai; bentuk badan kembali seperti dahulu.



Baca : Testimoni Set Kurus Shaklee

Cara Mudah dan Berkesan Kempiskan Perut Buncit dah ada. Pilihan di anda untuk praktikkan sahaja. Tingkatkan keyakinan anda, Jom hilangkan perut buncit!! ;)


Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

0 comments:

Post a Comment