Monday, October 24, 2016

Makeup Remover Shaklee

Assalamualaikum..

Anda pengguna makeup Remover?


Makeup Remover penting untuk menanggalkan solekan pada wajah. Jujurnya, saya bukan jenis yang suka bermakeup setiap hari. Kalau saya keluar pun, cukup sekadar moisturizer, bedak compact dan sedikit lipstik. Ada kerajianan sikit, baru pakai foundation :p


Seingat saya, makeup remover saya ada guna semasa bertunang dan berkahwin. Maklumlah masa tu kan muka jadi cantik lepas bersolek. Jadi, kenalah guna makeup remover untuk tanggalkan solekan walaupun dalam hati saya tak berapa suka, sebab makeup remover tu buat kulit muka saya berminyak dan tak selesa.

Tapi nak taknak, kena guna makeup remover jugak kerana bukan semua bahan dalam makeup boleh dihilangkan sepenuhnya dengan pencuci muka biasa dan air sahaja. Sebab tu, makeup remover perlu untuk menanggalkan makeup.

Namun, sejak Nutritionist Shaklee beritahu yang kulit muka kita terdedah dengan bermacam-macam jenis kotoran tak kiralah daripada air, udara, sentuhan mahupun produk kosmetik. Jadi, makeup remover juga penting selain daripada pencuci muka untuk membersihkan kotoran-kotoran ini walaupun kita tidak memakai makeup sekalipun. 

Bayangkan jika kotoran ini tersumbat ke dalam liang-liang pori, senanglah muka kita naik jerawat kan?

Maka, terjebaklah saya dengan makeup remover Shaklee iaitu Gentle Action Makeup Remover (salah satu rangkaian Set Skin Care Nutriwhite) setelah termakan dengan kata-kata Nutritionist Shaklee ditambah pula dengan feedback pengguna yang katanya makeup remover Shaklee ni sangat best! Betul ke idok?huhu..


Antara ramuan dalam makeup Remover Shaklee ialah Tunas pokok Bic yang bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit. Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit, dan lain-lain.

Berbalik kepada percubaan makeup keatas muka sendiri, hasilnya Makeup Remover Shaklee memang sangat best. Dalam tempoh beberapa minit gosokan yang lembut, tertanggallah semua daki-daki(termasuk sel-sel kulit mati). Serius, ianya memang proses yang sangat lembut dan tidak menyakitkan langsung.

Hidung dan dagu yang selalu didatangi dengan Blackheads dan whiteheads juga kurang dan hilang. Fuhh..memang jatuh cinta dengan makeup remover Shaklee ni. Dan yang paling penting, ianya sangat ringan dan tidak berminyak.

Makeup Remover Shaklee sangat Best! Apa kata Mereka?






Nak cuba sendiri Makeup Remover Shaklee ni? satu produk wajib untuk anda cuba walaupun anda tidak bermakeup. Highly recommended makeup remover Shaklee bersama dengan pencuci muka kegemaran ramai, Gentle Deep Foaming Cleanser.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:

Sharifah Zawiyah (ID : 920417)
Pengedar Shaklee Penang
Pengedar Shaklee Ipoh, Perak
COD Shaklee Pulau Pinang
Emel: sharifahzawiyah@yahoo.com
Call / Sms / WhatApp: 0 1 3 – 4 3 3 3 6 5 2

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Post a Comment