Saturday, November 12, 2016

Cara Menghilangkan Keputihan dengan Berkesan

Assalamualaikum..

Pernah mengalami masalah faraj berbau? Antara sebab berlakunya masalah faraj berbau adalah disebabkan Keputihan. Hari ni sha nak kongsi cara menghilangkan keputihan dengan berkesan. 



Apa tu keputihan?



Keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus di kalangan pakar perubatan. Masalah keputihan di kalangan wanita berlaku apabila terdapat pengeluaran cairan daripada vagina. Keputihan ada yang bersifat pekat atau cair, ada yang berwarna jernih, putih, kuning atau hijau dan berbau atau tidak berbau. 

Macam mana nak tahu keputihan normal dan abnormal (penyakit)?

Keputihan normal : cairan yang keluar adalah bening yang dikenali cairan ovulasi, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini boleh dijadikan ukuran tingkat kesuburan wanita. Ketahui cara mudah tentukan waktu subur.

Keputihan abnormal : Cairan yang keluar seperti susu, likat (pekat) dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya keputihan menjadi kronik, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.

Contoh vagina yang telah dijangkiti kulat.


Ada masalah keputihan abnormal? Nak tunggu masalah keputihan makin teruk? Mestilah tidak kan...jadi bagaimana nak atasi masalah Keputihan?

Selain merawat keputihan dengan petua tradisional, cara menghilangkan keputihan dengan berkesan adalah melalui pengambilan makanan tambahan seperti Set Rawat Keputihan Shaklee


Alfalfa Complex
  • bertindak sebagai agen antikulat yang kuat untuk membunuh kulat candida yang merupakan punca utama keputihan. Alfafa Shaklee kaya dengan mineral surih yang membantu menyahtoksin dan meneutralkan kandungan asid dalam badan sekaligus dapat mengurangkan bau yang kurang menyenangkan.

Garlic Complex
  • terkenal dengan sifat antioksida dan antikulat yang hebat. Ianya membantu meningkatkan imun untuk melawan jangkitan kuman. Garlic Shaklee turut membantu mengelakkan serangan bakteria, fungus dan parasit pada bahagian intim.

GLA Complex
  • antikulat yang membantu mengeluarkan virus dan membantu menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron

Apa kata mereka?

Testimoni 1: Sebulan, keputihan dah takde!




Testimoni 2: Puas hati dengan Garlic Complex untuk masalah keputihan!



Testimoni 3: Keputihan dah KURANG SANGAT!



Alhamdulillah, syukur! Set rawat keputihan Shaklee memang sangat-sangat dicadangakan bagi anda yang mengalami masalah keputihan. Jangan tunggu sampai jadi parah baru nak rawat ya. Takut-takut membawa kesusahan pada diri nanti.

Lagi testimoni rawat keputihan di SINI. Nak cuba Set rawat keputihan Shaklee, boleh terus hubungi sha ya ;)

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Farlim, Ayer Itam, Pulau PinangPenghantaran produk Shaklee menggunakan kurier/Poslaju ke seluruh Malaysia. Untuk order produkdaftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/Sms/WhatsApp: 013 – 433 3652
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Add FB : Sharifah Zawiyah
Follow FB Page: MamaZiqry Vita Shoppe
Daftar Keahlian Shaklee di 'Join Now' sekarang & Nikmati penjimatan sehingga 20%



Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Post a Comment