Tuesday, November 22, 2016

Petua Rawat Masalah Kencing Manis

Assalamualaikum..

Topik ni lama dah nak kongsi dengan semua. tapi hari ni baru ada masa yang sesuai. Info hari ni berkaitan dengan petua rawat masalah kencing manis.


Sedang borak-borak dengan adik beradik ipar masa cuti sekolah hari tu, sempatlah saya tangkap satu petua rawat masalah kencing manis. Caranya ialah dengan meminum air rebusan akar pokok hempedu bumi atau juga dikenali pokok akar cerita.


Sejujurnya, saya tak tahu pun camna rupa pokok hempedu bumi tu tau ;) Bila nak seribu daya, maka inilah hasil cariannya..hihi.



Mengikut cerita kakak ipar saya, ada seorang warga cina yang berkongsi petua rawat masalah kencing manis dengan pokok hempedu bumi ni.

Caranya dengan mengambil akar pokok hempedu bumi, rebus dan diminum airnya untuk dijadikan ubat. Rasanya yang sangat pahit dan kelat tu in shaa Allah boleh membantu menurunkan paras bacaan gula dalam darah dan merawat kencing manis.


Antara khasiat pokok hempedu bumi termasuklah menjadikan daunnya sebagai ubat menurunkan tekanan darah tinggi, merawat luka, dan juga merawat demam.
Kalau rasa kurang mampu nak minum air rebusan akar hempedu bumi yang sangat pahit tu, anda boleh minum sesudu Vivix sebagai petua rawat masalah kencing manis dan juga tekanan darah tinggi dengan cara ala-ala moden. Apa rasa Vivix? rasanya masam-masam manis gitu ;)

Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. Terpulang pada kita untuk ikhtiar sebaik mungkin untuk menyelesaikan setiap masalah tersebut. Kerna setiap pilihan berada pada tangan kita.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Farlim, Ayer Itam, Pulau PinangPenghantaran produk Shaklee menggunakan kurier/Poslaju ke seluruh Malaysia. Untuk order produkdaftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/Sms/WhatsApp: 013 – 433 3652
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Add FB : Sharifah Zawiyah
Follow FB Page: MamaZiqry Vita Shoppe
Daftar Keahlian Shaklee di 'Join Now' sekarang & Nikmati penjimatan sehingga 20%

0 comments:

Post a Comment