Saturday, November 05, 2016

Resepi ESP Banana Shake dengan taburan Chia Seeds

  No comments    
categories: ,
Assalamualaikum..

Hari ni rajin sikit, saya ada buat ESP Banana Shake dengan taburan Chia Seeds yang menggoda tau ;D Hidangan mudah dan Lazat untuk sarapan. Jadi, dah alang-alang ni bolehlah saya kongsi dengan semua Resepi ESP Banana Shake yang Lazat ni.


Resepi ni bukan je sedap dan lazat, malah sangat berkhasiat. Sesuai untuk semua termasuk yang sedang berdiet dan orang yang mengamalkan gaya hidup dan makanan yang sihat.

Individu yang sibuk pun sesuai, sebab nak buat ESP Banana Shake ni tak sampai 5 minit pun. Jimat masa, dan kenyang sampai tengahari.

Jom kita tengok cara penyediaan Resepi ESP Banana Shake dengan taburan Chia Seeds ni ya..

Bahan-bahan diperlukan ialah:

  • Satu gelas air (lebih kurang 250 ml). Boleh guna air sejuk dalam peti ais atau air masak ditambah dengan 1/2 cawan ais kiub
  • 1 biji Pisang jika saiz besar / 2 biji pisang jika saiz kecil
  • 1 sudu besar madu (pengganti gula)
  • 2 sudu besar oat
  • 2 sudu besar ESP
  • 1 sudu besar Chia Seeds

Cara-caranya:

  1. Kisar kesemua bahan kecuali Chia Seeds selama 1-2 minit.
  2. Masukkan kedalam bekas yang sesuai, dan taburkan Chia Seed di atas sebagai penyeri dan penggoda ;)
  3. Siap dan boleh dinikmati sebagai sarapan mudah dan lazat.

Jika dilihat resepi ESP Banana Shake dengan taburan Chia Seeds ni simple je.. bahan-bahan pun yang biasanya ada di rumah kita kan. Chia seeds ni cuma pilihan untuk anda, kalau takda tak mengapa. Kalau ada, boleh je taburkan untuk mendapat manfaat Chia Seeds ni.

Resepi ni mudah je kan! Kalau nak beri lebih rasa lemak dan sedap, boleh juga campurkan 150 ml susu rendah lemak sebelum blend ya. Minum ni sebagai sarapan In Shaa Allah kenyang sampai ke tengah hari. Lepas minum ESP, amalkan 3 sekawan vitamin untuk kekal cergas sepanjang hari. Takdelah lemau dan mengantuk je kan.

Oh ya, bagi anda yang tak tahu apa khasiat ESP, boleh klik DI SINI.

Bagi yang nak dapatkan ESP, jangan segan untuk hubungi saya ya.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Farlim, Ayer Itam, Pulau PinangPenghantaran produk Shaklee menggunakan kurier/Poslaju ke seluruh Malaysia. Untuk order produkdaftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/Sms/WhatsApp: 013 – 433 3652
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Add FB : Sharifah Zawiyah
Follow FB Page: MamaZiqry Vita Shoppe
Daftar Keahlian Shaklee di 'Join Now' sekarang & Nikmati penjimatan sehingga 20%


Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Post a Comment