Thursday, August 24, 2017

Cara Selamat Hilangkan Jeragat

Selalu sebut pasal jerawat je kan. Kali ni nak share info pasal jeragat pula. Jeragat ni biasanya dialami oleh wanita berumur 30an ke 40an. Orang kata nak hilangkan jeragat memang susah. Ada la kosmetik yang boleh hilangkan masalah jeragat, tapi malangnya hilang sementara sahaja.


Lagi tak syok bila ada masalah jeragat ni, muka akan nampak sedikit kusam walaupun wajah cerah. Antara punca masalah jeragat sama ada perubahan hormon atau pengambilan pil perancang, keturunan, selalu terdedah kepada sinaran Uv ataupun mungkin penggunaan kosmetik yang kurang sesuai.

Banyak jugak petua yang boleh bantu hilangkan masalah jeragat, tapi memerlukan kerajinan dan tahap konsisten yang tinggi. Almaklumlah masalah jeragat katanya sukar untuk hilang. Hilangkan jeragat dengan rawatan laser atau rawatan pengelupasan kulit boleh jugak, cuma ianya mungkin memerlukan kos ribuan ringgit.

Cara selamat hilangkan jeragat dengan kos yang lebih murah yang saya boleh syorkan adalah dengan rangkaian vitamin Shaklee. Vitamin Shaklee menghilangkan jeragat dengan merawat dari punca. Antara vitamin yang diperlukan terdiri daripada  GLA Complex, Vitamin C, Vitamin E dan ESP.



GLA Complex berperanan untuk menstabilkan ketidakseimbangan hormon atau perubahan hormon yang berlaku bila mana umur semakin meningkat dan menghampiri menopause. Pengambilan GLA yang berterusan membantu masalah jeragat yang berpunca dan berkait dengan masalah hormon.

Vitamin C pula merupakan antioksidan yang berfungsi untuk mencerahkan kulit. Selain  mempunyai peranan penting dalam pengeluaran kolagen dalam kulit, vitamin C juga mencegah enzim dalam badan daripada mengeluarkan melanin yang berlebihan apabila terdedah kepada sinaran matahari.

Vitamin E juga merupakan antioksidan, ianya membantu meneutralkan kesan sinaran uv yang merbahaya daripada cahaya matahari, merperbaiki juga melindungi kulit. Vitamin E merupakan vitamin kulit yang menjadi suatu kemestian untuk diamal sekiranya menginginkan kulit yang cantik berseri dan bebas cela.

ESP pula kaya dengan sumber protein dimana ianya sangat membantu penghasilan sel kulit baru yang lebih segar dan sihat.  Tompok-tompok hitam yang terjadi disebabkan sel kulit mati akan diganti dengan sel kulit baru dengan cepat tanpa memerlukan pengelupasan.

Antara testimoni daripada mereka yang berjaya:




Mudahkan cara selamat hilangkan jeragat yang syorkan ;) Moga ianya bermanfaat untuk yang memerlukan.

Sebarang pertanyaan atau perlukan konsultasi, boleh terus hubungi saya:


Call/Sms/WhatsApp: 013 – 433 3652
Emel: mamaziqryvitashoppe@gmail.com
Add FB : Sharifah Zawiyah
Follow FB Page: MamaZiqry Vita Shoppe

COD Shaklee area Penang ( Farlim, Air Itam, Bukit Bendera, Jelutong, USM, Bayan Baru) dan Pos Laju seluruh Malaysia

Untuk mendaftar ahli secara online dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila kilk 'JOIN NOW'

0 comments:

Post a Comment